وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 8 دى 1393 ساعت 16:11   |   کد مطلب: 11887
شاعران برای آفرینش‌های ادبی به ذات 9 دی رسوخ کنند
شاعر انقلاب گفت: باید فضایی فراهم شود تا شاعران بتوانند برای سرودن اشعار به ذات 9 دی رسوخ کنند.

به گزارش نافع، مصطفی محدثی‌خراسانی در حاشیه عصر شب شعر و حماسه بزرگداشت روز بصیرت در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در همدان، با بیان اینکه به 9 دی می‌توان به دو گونه نگریست، اظهار کرد: در درجه اول از نگاه تاریخی می‌توان به حماسه 9 دی نگریست که ارزشمند است و باید به زوایای آن به طور کامل پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه 9 دی سمبل یک مفهوم بلند در تاریخ، فرهنگ و تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی به راحتی از دست نیامده و حاصل مبارزه علیه ظلم و پیروی از ولایت فقیه بوده که حماسه نهم دی آن را حفظ کرد.

9 دی چراغ روشن مسیر حرکت و فرصتی برای پالایش روح است

شاعر برجسته انقلاب تصریح کرد: اگر با این دید به حماسه 9 دی نگاه کنیم، می‌تواند به سوژه‌ای برای سرودن اشعار تبدیل شود که به عنوان چراغ روشنی در مسیر حرکت بشریت و پرتو افشانی و سیقل دادن روح آدمی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر آثار هنری با موضوع 9 دی از نگاه تاریخی به آن توجه کردند، ادامه داد: باید سعی کنیم تا افق فراروی نسل جوان را باز بگذاریم و ورای حماسه تاریخی به ذات آن رسوخ کند که نیازمند تبیین صحیح حماسه 9 دی برای نسل جوان شاعر است.

محدثی‌خراسانی خاطرنشان کرد: سخنرانان باید سمت و سوی مناسب را به جوانان بدهند و آن حادثه را فراتر از یک روز تبیین کنند.

وی با بیان اینکه باید دست به دست هم داد تا 9 دی را به عنوان یک سمبل بزرگ نشان داد، گفت: باید دست به دست هم داد تا این حماسه بزرگ را به درستی تبیین کرد.

همدان در حوزه شعر کودک و نوجوان صاحب نام است

این شاعر آیینی در ادامه در بررسی آثار شاعران جوان همدانی اظهار کرد: همواره نام همدان در کشور به عنوان یکی از برجسته‌ترین نقاط کشور مطرح می‌شود و با شعر و ادب قرین بوده است.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان در حوزه کودک و نوجوان از افراد نام آشنایی برخوردار است، افزود: همواره نام همدان را در جشنواره‌های مختلف کشور می‌شنویم که نشان دهنده یک ظرفیت بزرگ در استان است که باید مسئولان و متولیان این استعدادها را جدی‌تر بگیرند.

شاعران جوان برای چاپ آثار خود خویشتن‌داری کنند

محدثی‌خراسانی با بیان اینکه شاعران جوان در زمان چاپ اشعار خود در قالب کتاب باید خویشتن‌داری کنند، تصریح کرد: باید زمانی این اتفاق روی دهد که جامعه ادبی عطش خود را نسبت به اثر ادبی نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته آنان باید آثار خود را ارائه دهند تا در نظر منتقدان قرار دهند و از نظرات آنان استفاده کنند.

این شاعر آیینی تأکید کرد: آفرینش ادبی برخی از افراد با چاپ آثار خود در قالب کتاب به پایان می‌رسد، به طوری که برخی از نخبگان نیز دچار این اتفاق شده‌اند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما