وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 9 دى 1393 ساعت 00:18   |   کد مطلب: 11890
"حصر" کمترین خواسته مردم درباره مجازات فتنه گران است
یک استاد دانشگاه گفت: حوادث سال 88 از سوی فتنه گران اشتباه کوچک قابل بخششی نبود و مردم در راهپیمایی 9 دی آن سال خواستار برخورد قاطعانه با سران فتنه بودند که حصر کمترین مطالبه آنان بود.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، به مناسبت گرامیداشت حماسه تاریخی 9دی سال 88، کرسی آزاد اندیشی در دبیرستان نمونه دولتی حجاب تویسرکان، در قالب نشست روشنگری و بصیرت افزایی برگزار شد.
در این نشست دانش آموزان سوالات و شبهات خود در حوزه های مختلف را به طور مستقیم و یا مکتوب مطرح کردند که از سوی یک استاد دانشگاه و مسئول فرهنگی سپاه ناحیه تویسرکان پاسخ داده شد.
سوالات دانش آموزان این مدرسه بیشتر با محوریت،حوادث فتنه و نیز چگونگی شکل گیری راهپیمایی نهم دی ماه سال 88، جریان های اسیدپاشی های امسال، ماهواره و چرایی منع استفاده از ماهواره و همچنین حجاب و عفاف بود.
قاسم سوری استاد دانشگاه در این نشست گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان نظام با برنامه ریزی های گوناگون سعی در نابودی ایران اسلامی داشتند.
وی با اشاره به ترورهای اوایل انقلاب، جنگ هشت ساله عراق علیه ایران که بیش از 40 کشور غربی و عربی از آن حمایت می کرد و پس از آن شبیخون و ناتوی فرهنگی از سوی دشمنان نظام برای عقب نشینی ملت از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی وقتی دیدند که در جنگ سخت نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، بهره گیری از حربه های و توطئه های نرم را در دستور کار خود قرار دادند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آنان تاب تحمل و دیدن پیشرفت های علمی و هسته ای ایران اسلامی را ندارند، افزود: از این رو هر روز با ترفندی نو وارد میدان می شوند که حوادث سال 88 یکی از این قبیل دخالت های آشکار سران غربی به ویژه آمریکا در کشور ما بود.
سوری با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه عده ای در سال 88 به بهانه انتخابات، در نقش خائنان به نظام و عوامل بیگانگان بر علیه ولایت و ملت وارد کارزار شدند، ابراز کرد: خوشبختانه مردم با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری در دفاع از عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بصیرانه در صحنه حاضر شدند و با راهپیمایی باشکوه خود در 9دی ماه 88 سیلی محمکی بر دهان یاوه سران و استکبار جهانی زدند.
وی گفت: اینکه کشورهای 5+1 سر تعظیم در مقابل ایران اسلامی می آورند همه و همه به دلیل حضور مردم در تمامی صحنه های حمایت از نظام است و رعایت خط قرمزها برای حفظ امنیت کشور و استمرار آن و نیز استقلال و آزادی نظام یک ضرورت است.
این استاد دانشگاه یادآور شد: با کمی بررسی اجمالی، همگان متوجه می شوند که حوادث سال 88 از سوی فتنه گران اشتباه کوچک قابل بخششی نبود و مردم در راهپیمایی 9 دی آن سال خواستار برخورد قاطعانه با سران فتنه بودند که حصر کمترین مطالبه آنان بود.
پشت پرده ارائه رایگان شبکه های ماهواره ای برای ایرانیان، حربه دشمنان در راستای تسلط  و رخنه در افکار مردم است
احمد موحد مسئول فرهنگی سپاه تویسرکان نیز به تبیین مضرات استفاده از ماهواره پرداخت و گفت: متأسفانه 70 درصد از مردم کشور و به طور میانگین 25 درصد از مردم شهرستان تویسرکان بدون آنکه از مضرات ماهواره آگاهی داشته باشند از آن استفاده می کنند.
وی با معرفی اساس تأسیس شبکه های ماهواره ای بالاخص شبکه های فارسی زبان و پشت پرده ایجاد این شبکه ها به ویژه شبکه های در ظاهر اجتماعی، علمی و مذهبی، اظهار کرد: با یک تحقیق سطحی هم می توان متوجه شد که صددرصد این شبکه ها از سوی صهیونیسم جهانی، آمریکا و انگلیس برای رخنه در افکار و اندیشه های پاک جوانان ما حمایت و مدیریت می شوند.
مسئول فرهنگی سپاه تویسرکان افزود: بسیاری از کشورهای جهان برای بهره مندی از امواج ماهواره ای هزینه هایی پرداخت می کنند در صورتی که این امواج به صورت رایگان در اختیار ایرانی ها قرار دارد که خود به خوبی نشان می دهد دشمنان انقلاب با ارائه رایگان این شبکه ها، برنامه های شومی برای نظام در سر دارند.
موحد، گسترش بی بند و باری، تزلزل در بنیان خانواده، شبه افکنی و ایجاد تعارض های فرهنگی و عقیدتی، مصرف گرایی و ترویج زندگی غربی را برخی از مضرات و آسیب های شبکه های ماهواره ای عنوان کرد و گفت: روی آوردن به سبک زندگی اسلامی نجات بخش زندگی ما خواهد بود.
به گزارش رودآور،  از نکات جالب توجه  این نشست سوالات متعدد دانش آموزان از این دو مسئول بود. با وجود آنکه اتمام جلسه اعلام شد برخی از دانش آموزان به صورت انفرادی سوالات خود را مطرح کردند و در پایان تصمیم بر آن شد تا به سوالات به صورت ویژه پاسخ داده شود و در روزهای آتی در تابلوی اعلانات مدرسه نصب شود.

این گونه عکس العمل ها از سوی دانش آموزان به خوبی نشان می دهد آنان به عنوان نوجوانان و جوانا این مرز و بوم تشنه آموختن و دانستن هستند.

انتهای پیام/ ح

دیدگاه شما