وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 8 دى 1393 ساعت 11:55   |   کد مطلب: 11874
دستگاهای دولتی 400 میلیارد ریال به اوقاف استان بدهکار هستند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از بدهی 400 میلیارد ریال دستگاه های دولتی به اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه دستگاه های دولتی 400 میلیارد ریال به اداره اوقاف استان بدهکار هستند، اظهار داشت: تعدادی از دستگاه ها و نهادها مثل فرمانداری ها، ادارات ثبت اسناد و ثبت احوال، اطلاعات و سپاه از جمله اداراتی هستند که مطالبات خود را به موقع پرداخت می کنند اما برخی دستگاه ها حساب خوبی ندارند و اکنون 30 میلیارد تومان به اوقاف بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه در استان همدان دو هزار و 600 موقوفه وجود دارد، ابراز داشت: در بحث موقوفات دو برنامه اصلی از جمله رسیدگی به موقوفات موجود، بروز رسانی اجاره ها، احصا موقوفات و سرمایه گذاری روی موقوفات و ایجاد وقف های جدید با توجه به نیازهای روز جامعه اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه 47 بقعه متبرکه در همدان، 46 بقعه در ملایر، 29 بقعه در تویسرکان، 24 بقعه در نهاوند، 28 بقعه در کبودرآهنگ، 27 بقعه در بهار، 13 بقعه در اسدآباد و 22 بقعه در رزن وجود دارد، بیان کرد: بقاع به صورت عام هستند.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بر همه واجب و ضروری است که نیات واقفان خیراندیش را امینانه اجرا کنند، ابراز داشت: تمام وقف نامه های موجود در استان همدان بازنویسی و بازخوانی شده است.

وی با بیان اینکه 700 نوع نیت برای موقوفات در کشور وجود دارد، بیان کرد: اکثر نیت ها مربوط به روضه خوانی است و از آنجا که نیازهای روز جامعه تغییر کرده اوقاف اقدام به راه اندازی دفتر مشاوره وقف کرده تا واقفان با نیازهای روز جامعه آشنا شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه برخی افراد نا آگاهانه متصرف موقوفات شده اند، بیان کرد: در استان همدان سه یا چهار هزار متصرف موقوفات وجود دارد که رابطه استیجاری ندارند و این تصرف ها، تصرف عدوانی است که افزون بر دو هزار متصرف شناسایی شده اند و برای آنها پروند تشکیل و اخطاریه ارسال شده است.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه هزار رقبه در استان همدان وجود دارد که از این تعداد سند اجاره 22 هزار رقبه منقضی شده و فاقد اعتبار است و تعداد قابل توجهی مربوط به روستا هاست و در حال پیگیری برای بروز رسانی این 22 هزار رقبه هستیم، عنوان کرد: مبلغ قابل توجهی از مطالبات اوقاف از دستگاه های دولتی است که بارها از آنها درخواست کرده ایم که مطالبات خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما