وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 دى 1393 ساعت 11:03   |   کد مطلب: 11811
در مراسمی از 127 دانش آموز برتر علمی و پژوهشی مدارس تویسرکان، با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش نافع به قنل از رودآور، «محمد میرزا محمدی» عضو هیات علمی دانشگاه شاهد تهران در جشن ستارگان و تقدیر از دانش آموزان برتر تحصیلی تویسرکان، با تأکید بر  پرورش و بارور کردن استعدادهای درونی از سوی هر شخصی، گفت: بی تردید همه انسان ها از هوش و استعداد خاص خود برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: اکنون در بسیاری از کشورها در ادبیات آموزشی تنها بر عواملی مانند هوش و استعداد اشخاص توجه نمی کنند بلکه تأکید آنان بر تلاش و پشتکار مستمر است.

این استاد دانشگاه همچنین با بیان اینکه کنکور به خودی خود هدف نیست، اظهار کرد:  موفقیت در کنکور تنها یک ابزار برای رسیدن به اهداف مطلوب  و دست یابی به سعادت دنیوی و اخروی، بر اساس آموزه های دینی با کسب علم و دانش است.

میرزا محمدی عدم برنامه ریزی مناسب و هدفمند در مسیر موفقیت در کنکور را از مشکلات دانش آموزان دانست و افزود: تعیین هدف و استفاده از تمامی فرصت ها و زمان ها در فعالیت های آموزشی و نیز چگونگی برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت در کنکور و تبیین روش های صحیح و روشمند مطالعه از سوی دانش آموزان می تواند آنان را در کنکور موفق گرداند. 

این استاد دانشگاه از دانش آموزان خواست: از فن آوری های نوین و جدید ارتباطی و الکترونیکی در راستای آموختن مطالب آموزشی مفید و سازنده بهره ببرند.

«مصطفی خزاعی» معاون آموزش و پرورش همدان نیز گفت:  تشکیل مدارس کنکور با استفاده از آموزگاران برجسته در ساعت های بعد از ظهر، از راهکارهای  آموزش و پرورش برای ارتقا جایگاه استان همدان در کنکور است که در دستور کار این اداره قرار دارد.
وی تصریح کرد: این گونه کلاس ها بیشتر در مناطق محروم و حاشیه شهرها برای بهره مندی دانش آموزانی بی بضاعت که توان شرکت در کلاس های خصوصی را ندارند برگزار می شود.   
معاون آموزش و پرورش همدان همچنین با اشاره به اینکه خانواده ها برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یک نوع سرمایه گذاری هزینه کنند، اظهار کرد: این مسئله باید در بین هم استانی ها به یک فرهنگ تبدیل شود.
خزاغی ، تقویت مشاوره و هدایت تحصیلی به دانش آموزان کنکوری در حوزه هایی از جمله انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با علایق و توانمندی دانش آموزان را از موارد دیگری دانست که باید آموزش و پرورش و خانواده باید به آن ها توجه داشته باشند.

در این مراسم، 127 دانش آموز برتر علمی و پژوهشی مدارس تویسرکان تجلیل شدند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما