وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 دى 1393 ساعت 10:27   |   کد مطلب: 11806
نمایش آثار پیشکسوت خوشنویسی کشور در همدان
نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد «سید حسین رهسپار» از بزرگان خوشنویسی کشور در همدان گشایش یافت.

 به گزارش نافع، رهسپار با ابراز خوشحالی از اینکه بعد از 30 سال مجددا در زادگاه خود اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده، گفت: از اینکه پس از سال‌ها در همدان حضور دارم و به بهانه این نمایشگاه می‌توانم تعدادی از هنرمندان و رفقای قدیم خود را ملاقات کنم، حس خوبی دارم.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوران نوجوانی و هنرجویی زیرنظر  مرحوم استاد دانشور آموزش دیده‌ام، ارادت خاصی به ایشان داشته و همچنین تعصب به زادگاهم موجب شد در یکایک آثار ارائه شده در این نمایشگاه سعی کنم به دقت آموزه‌ها و تکنیک‌های استاد دانشور را اجرا کنم.

این هنرمند برجسته خوشنویسی همدان با تأکید بر اینکه استاد دانشور دارای سبک و روش خاصی در هنر خوشنویسی است،  اظهار داشت: در حال حاضر انجمن خوشنویسان کار آموزش هنرمندان خوشنویس را انجام می‌دهند، اما به طور کلی می‌توان گفت که بیشتر این افراد دارای خطی تشابه‌گرا(شبیه به هم) هستند در حالی که سبک مرحوم دانشور با اکثر خوشنویسان متفاوت است.

رهسپار، هدف از برگزاری این نمایشگاه را علاوه بر تعلق و تعصب خود به مرحوم دانشور و نمایش آثاری به سبک خط وی، استقبال جوانان و علاقه‌مندان هنر خوشنویسی از این آثار و آشنایی بیشتر آنها با سبک‌های خوشنویسی این استاد مرحوم دانست.

وی اعلام کرد: در این بیش از 55 تابلو خط نستعلیق و نقاشی‌خط با قلم درشت بوده به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد «سید حسین رهسپار» از 6 تا 12 دی، صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 16 تا 19 در مجتمع فرهنگی، سینمایی شهیدآوینی همدان پذیرای علاقه‌مندان است.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما