وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 دى 1393 ساعت 09:55   |   کد مطلب: 11804
ستین همایش "وقف و اقتصاد" در همدان برگزار شد
کارشناس عمران و بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همایش "وقف و اقتصاد" به مناسبت هفته وقف در همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، عبدالوند با بیان اینکه یک بخش از رونق اقتصادی استان به موقوفات مهم بر می‌گردد، افزود: اگر به این بخش توجه شود، تحول بیشتری در استان صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در چارت جدید سازمان اوقاف، معاونت بهره وری اقتصادی ایجاد شده و همدان نیز از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است چراکه موقوفات آن ظرفیت مناسبی برای این حوزه دارد.

عبدالوند بیان کرد: اساس کار در حوزه وقف، ایجاد منفعت برای قشرهای مختلف در حوزه‌های مختلف است، یعنی هر موقوفه باید بتواند خدمات‌رسانی شایسته و مناسبی برای مردم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و دینی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شرع نیز برای این موضوع تدبیر شده و هر موقوفه باید متولی داشته باشد، اظهار داشت: برخی وقف‌ها در جامعه انتفاعی هستند که این وقف‌ها بیشتر مصرف‌گرا هستند.

کارشناس عمران و بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: موقوفات متصرفی به وسیله اوقاف اداره شده و موقوفات غیرمتصرفی متولی دارند.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما