وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 4 دى 1393 ساعت 11:00   |   کد مطلب: 11784
منابع مالی برای بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان همدان وجود ندارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: برای بازسازی بقاع متبرکه و امامزادگان منابعی وجود ندارد و از نذورات مردم استفاده می‌شود.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی افزود: افراد دارای تمکن مالی می‌توانند در این زمینه   اوقاف را یاری دهند، اظهار داشت: جایگاه قرآن و اهل بیت آن طور که باید در بین مردم تبیین نشده و باید به وسیله امامزادگان و بقاع متبرکه، جایگاه امامت و ولایت را برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ''ما می‌خواهیم مردم در پناه بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند، بیان کرد: همچنین مقام معظم رهبری می فرماید که باید '' بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند'' که این نشان از ظرفیت بالای بقاع و امامزادگان در ایجاد آرامش برای مردم دارد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با بیان اینکه بايد به امامزادگان و بقاع متبرکه توجه و موضوعات مربوط با آن‌ها به درستي تبيين و رصد شود، عنوان کرد: وظيفه اوقاف و امور خیریه  اين است كه در تقويت زيرساخت‌هاي فرهنگي و تبديل بقاع متبركه به قطب‌هاي فرهنگي تلاش كند.

وی با بیان اینکه بايد براي افرادي كه براي زيارت به بقعه متبركه امامزاده مي‌آيند برنامه داشته باشيم و اين برنامه از زماني كه فرد در بقاع حاضر شده تا زماني كه خارج مي‌شود، ادامه داشته باشد، اعلام کرد: در استان همدان، امامزادگان بسياري وجود دارد كه شاهد حضور خيل عظيمي از مشتاقان و ارادتمندان به اهل‌بيت(ع) در آنها هستيم.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما