وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 3 دى 1393 ساعت 12:44   |   کد مطلب: 11760
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:
فرهنگ وقف برای ماندگاری به هنر نیاز دارد
فرهنگ وقف برای ماندگاری به هنر نیاز دارد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بر لزوم افزایش موقوفات درمانی در جامعه تأکید کرد و افزود: سنت حسنه وقف باید از مساجد به طرف حوزه‌های درمان، آموزش و خدمات گسترش داده شود.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی اظهار داشت: وقف، عملی ماندگار است و واقف،  توشه و اندوخته‌ای برای آخرت خود فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: سنت حسنه وقف و صدقه جاریه می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را در ابعاد رفاهی، معیشتی، فرهنگی و درمانی برطرف سازد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی گفت: گسترش فرهنگ وقف امری ضروری است که همه باید در آن سهیم شوند.

وی افزود: نیازهای روز جامعه در رابطه با نیات وقف تغییر کرده که باید در این زمینه تدابیری اندیشده و واقفین با نیازهای روز جامعه آشنا شوند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به اینکه مشاورانی در اداره اوقاف و امور خیریه مستقر هستند، اضافه کرد: این مشاوران واقفین را با نیازهای جامعه آشنا و آن‌ها را برای انتخاب درست نیت وقف راهنمایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به تصویر کشیدن آثار و برکات وقف و نیات واقفان، نقش بسیار زیادی در گسترش فرهنگ وقف و تشویق مردم به این سنت حسنه دارد و برای نهادینه کردن این سنت حسنه در جامعه، لازم است تا فرهنگ وقف با هنر عجین شود.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی اظهار داشت: امروز جای خالی وقف در بطن هنر و نمایشنامه‌ها، پایان‌نامه‌ها، فیلم‌نامه‌ها و بسیاری از امور هنری خالی بوده و لازم است توجه جدی نسبت به این امر مهم صورت گیرد.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما