وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 2 دى 1393 ساعت 22:58   |   کد مطلب: 11741
ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم وقف در توسعه علمی و پژوهشی کشور
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان با توجه به نیازمندی های روز کشور خواستار تبیین وقف با رویکرد استفاده از ظرفیت عظیم آن در توسعه علمی و پژوهشی کشور شد.

به گزارش نافع به نقل از رودآور، علی افشاری در نشست با اصحاب رسانه شهرستان تویسرکان، گفت: امروز در توسعه علم، فناوری و رشد نخبگان به ویژه در مسائل هسته ای نیاز است تا از ظزفیت عظیم وقف استفاده شود.

وی  اظهار کرد: هنگامی که فردی بخشی از سرمایه خویش را به منظور خاصی محدود و مشخص می کند موجب گسترش خیر و سازندگی برای تمام جامعه می شود.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان افزود: وقف همواره از گذشته تاکنون با توجه به نیازمندی های زمان خاص خود، منافع زیادی برای جامعه به جا گذشته به طوی که امروز شاهد وجود بسیاری از موقوفات در زمینه مذهبی و علمی و سایر مباحث هستیم.
افشاری وجود موقوفات مذهبی از جمله حسینیه ها و مساجد را نشان از عقاید محکم واقفین دانست و گفت: با این وجود نیاز است که امروز در مباحثی از جمله توسعه علمی و پژوهش کشور از ظرفیت مطلوب وقف استفاده شود و واقفین به کمک توسعه پژوهشی بیایند.
وی تأکید کرد: وقف باید به عنوان یک عامل اثر گذار فرهنگی، در خدمت رشد و تعالی فضای علمی و پژوهشی کشور باشد.
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان با بیان اینکه فعالیت ها و اهداف سازمان اوقاف در راستای تحقق منویات مقام رهبری ترسیم شده، ابراز کرد: بر این اساس تربیت حافظان قرآن را می توان از مهمترین وظایف این سازمان است.

افشاری تصریح کرد: در این زمینه 24 کلاس حفظ قرآن با بهره گیری از 30 استاد در شهرستان تویسرکان فعالیت دارند.

وی از اهداء 30 بسته آموزشی(لوازم التحریر) به دانش آموزان نیازمند در سال جاری خبر داد و افزود: امسال یک هزار نفر نیز توسط این اداره از محل موقوفات تعیین شده اطعام شدند.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان همچنین از برگزاری طرح های متنوعی از جمله یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، ولایت علوی و همایش تکریم امامزادگان در امامزاده محمد(ع) روستای شأن آباد در سال جاری خبر داد.

افشاری عنوان کرد: اداره اوقاف تویسرکان این آمادگی را دارد که برای احیای مکان های وقفی با سایر دستگاه ها به ویژه میراث فرهنگی تعاملی سازنده داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 89 موقوفه منفعتی و بیش از دو هزار موقوفه انتفاعی در شهرستان تویسرکان وجود دارد، افزود: از موقوفات مشارکتی نیز برای سهیم شدن افراد جامعه به میزان توانایی خود در موقوفات، استقبال می کنیم.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان در ادامه عنوان کرد: در سال جاری 900 میلیون ریال صرف محوطه سازی امامزاده ناصر(ع)، 420 میلیون ریال صرف ضریح امامزاده عباس(ع) روستای جرا، 230 میلیون ریال صرف احیا، بازسازی و ثبت موقوفات و بیش از 400 میلیون ریال صرف فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف تویسرکان شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما