وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 1 دى 1393 ساعت 09:19   |   کد مطلب: 11706
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان:
کمبود موقوفات قرآنی در جامعه تأمل ‌برانگیز است
کمبود موقوفات قرآنی در جامعه تأمل ‌برانگیز است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از کمبود موقوفات قرآنی نسبت به سایر موقوفات خبر داد و گفت: برای پر کردن این خلأ و جبران آن، نیاز به یک حرکت همگانی داریم.

 به گزارش نافع، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی با بیان اینکه وقف باید مناسب با نیاز روز جامعه صورت گیرد، افزود: باید همگانی کردن وقف قرآنی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند ما را برای این کار دعوت به قیام و نه یک اقدام معمولی و عادی کرده، افزود: اگر به مسئله وقف توجه و عمل و برای ایجاد موقوفات قرآنی بر اساس این آیات حرکت کنیم، آثار و برکات بسیار فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با بیان اینکه نخستین لازمه برای واقف قرآنی بودن، داشتن باور و اعتقاد نسبت به این کار است، اظهار داشت: اقامه قرآن، آشنا کردن مردم با قرآن، تلاوت و تبلیغ و ترویج قرآن، تفسیر قرآن و ... از مصادیق وقف قرآنی است و اگر بخواهیم در برابر هجوم فراوان دشمن به اعتقادات بایستیم، باید به قرآن پناه ببریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: لشکرکشی بزرگ فرهنگی کشورهای استعمارگر با پشتوانه بزرگ مالی صورت می‌ گیرد و ما نیز برای مقابله با این هجوم همه‌‌جانبه، نیاز به منابع مالی فراوانی داریم که وقف می‌تواند یکی از این موارد باشد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی افزود: باید برای چاپ و توزیع قرآن در بین جوانان باید از ظرفیت بزرگ وقف استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقف را باید از سطوح مختلف آغاز کنیم، گفت: در این زمینه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند کمک بسیاری به ما دهند.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما