وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 29 آذر 1393 ساعت 11:15   |   کد مطلب: 11682
همزمان با ایام الله دهه فجر اجرایی می شود:
راه اندازی سيستم اي وي ال در ناوگان اتوبوسراني همدان
راه اندازی سيستم اي وي ال در ناوگان اتوبوسراني همدان
رييس كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان از راه اندازي سيستم اي وي ال در ناوگان اتوبوسراني این شهر در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش نافع، كامران گردان در نشست كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شورا گفت: زمان بندي حركت اتوبوس هاي شهر با نصب دستگاه های ای وی ال مكانيزه مي شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اي وي ال بسیاری از مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی را رفع خواهد کرد افزود: با توجه به اینکه براي تعيين زمان بندي حركت اتوبوس ها به استفاده از تجهيزات به روز و مكانيزه نياز بود، بر این اساس تجهيز اتوبوس هاي ناوگان به سيستم اي وي ال مورد توجه شورا و شهرداری قرار گرفت .

گردان اضافه کرد: راه اندازي سيستم اي وي ال در رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله پول خرد، صرفه جویی در وقت ، تسهیل عبورو مرور شهری و رفع مشکلات ترافیکی و بهبود و پیشرفت در روند خدمت رسانی به مردم بسیار موثر است که شورای اسلامی شهر همدان نیز در این زمینه پشتیبانی لازم را خواهد داشت.

 

نیازمندی به 60 دستگاه اتوبوس برای راه اندازی سیستم بی آر تی

وي همچنين با اشاره به مطالعات اجرايي سيستم بي آرتي در شهر همدان اظهار كرد: راه اندازي سيستم بي آرتي در مرحله نخست نياز به 60 دستگاه اتوبوس ويژه اين سيستم دارد.

رئيس كميسيون خدمات شهري شورا با بيان اينكه راه اندازي سيستم بي آرتي تحول بزرگي را در ناوگان حمل و نقل و عمومي شهر ايجاد مي كند، تاكيد كرد : براين اساس بايد طرح با برنامه ريزي دقيقي اجرا شود.

كامران گردان اضافه كرد : با توجه به شرايط آب و هوايي و شيب معابر شهر همدان راه اندازي سيستم بي آرتي به اتوبوسهاي نسل جديد كه به صورت برقي يا هيبريدي است نياز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان افزود: انتظار می رود شهروندان همدانی همچون گذشته در اجرای طرح های ترافیکی با شورا و شهرداری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري همدان هم  گفت: شهرداري براي خريد و نصب سيتسم اي وي ال با بانك شهر وارد مذاكره شده است.

عباس صوفي با بيان اينكه هم اکنون مشاور طرح بي آرتي در حال كار برروی سيستم است، گفت : با توجه به اينكه معابر شهري همدان به صورت شعاعي و كم عرض است ، لذا در اجراي طرح بي آرتي بايد جانمايي ايستگاه و خطوط حمل و نقل به گونه اي باشد كه حداكثر رضايتمندي شهروندان را به دنبال داشته باشد.

صوفي با بيان اينكه با اجراي سيستم بي آرتي بيشتر خطوط دو مسيره مي شود، افزود : چرا كه يك خط، ويژه سيستم بي آرتي و خطوط ديگر ويژه ناوگان كنوني اتوبوسراني جهت تغذيه خطوط جديد در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنين با اشاره به معرفي همدان به عنوان اولين آزمونه شهر سبز پايدار در خاورميانه يادآور شد: با توجه به اين موضوع استفاده از اتوبوسهاي نسل جديد براي سيستم بي آرتي بسيار حائز اهميت است چرا كه براي دستگاههاي جديد از انرژي برق استفاده شده و آلودگي هاي زيست محيطي را به همراه ندارند.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما