وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 10:35   |   کد مطلب: 11635
در چهارمین همایش وقف و رسانه همدان صورت گرفت:
پیشنهاد جالب "درستکار" به اهالی رسانه در همدان
پیشنهاد جالب "درستکار" به اهالی رسانه در همدان
مفهوم وقف به معنای عام، عطا و به معنای عام‌تر، نوع‌دوستی و دستگیری و توجه به غیرخود معنا می‌شود که در فطرت همه انسان‌ها نهادینه شده است.

به گزارش نافع، کارشناس و مجری صدا و سیما با بیان این مطلب در چهارمین همایش وقف و رسانه همدان گفت: وقف زاییده فکر اشخاص معاصر نیست در سیره و رفتار حضرت معصومه(س) و امام علی(ع) موضوع وقف فراوان دیده می‌شود.

علی درستکار با بیان اینکه وقف در اسلام از دیر باز وجود داشته، افزود: در بین غیرمسلمانان ایرانی نیز وقف‌های زیادی مشاهده می‌شود و از وقف می‌توان به عنوان "رفتار مبارک و خوشایند" نام برد.

وی با بیان اینکه از ده‌ها سال پیش که موضوع وقف دولتی و حکومتی شد به ویژه در دورانی که حکومت‌های ناصواب بر کشور حاکم بودند؛ نخستين شوک به واقفان وارد شد به طوری که اعتماد مردم متزلزل شد.

درستکار اضافه کرد: بنابراین خیرین و ثروتمندان بسیاری که ثروت خود را وقف می کنند؛ دوست ندارند در زیر مجموعه وقف باشند زيرا گروه بزرگ و قابل‌توجهی این دیدگاه را دارند که اوقاف، نهادی دولتی و حاکمیتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خیرین و ثروتمندان زیادی، پاره‌ای از دارایی‌های خود را وقف می‌کنند، اما نمی‌خواهند در اوقاف و امور خیریه نامی داشته باشند.

درستکار با بیان اینکه بخشش به اراده و جرأت نیاز دارد، بیان كرد: افراد بسیاری این جرأت را داشته و از اموال خود به دیگران می‌بخشند و سرمایه آن‌ها در دست مردم در حال چرخش است.

 وی گفت: فعالان رسانه‌ای به دلیل تعامل با افکار عمومی باید در راستای وقف روشنگری کنند که برخی‌ها فکر نکنند در این زمینه، قصد تجمیع ثروت وجود دارد یا از منظر عموم در مصارف خاص حکومت، سیاست و مصارف نامطلوب استفاده می‌شود چراکه این افراد دوست دارند وقف اثر اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

درستکار پیشنهاد داد تا صندوقی به نام "وقف اهل رسانه" در همدان برای مصرف در راه مددرسانی به اصحاب رسانه ایجاد شود تا از آن به عنوان یکی از دستاوردهاي همایش نام برده شود.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما