وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 10:29   |   کد مطلب: 11633
در چهارمین همایش وقف و رسانه همدان صورت گرفت:
تجیل از شهدای رسانه و قاصدان عرصه وقف در همدان
تجیل از شهدای رسانه و قاصدان عرصه وقف در همدان
رسانه از مهمترین ابزار گسترش وقف در جامعه است و نقش پررنگی در این زمینه ایفا می‌کند.

به گزارش نافع، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان این مطلب در چهارمین همایش وقف و رسانه استان گفت: سنت حسنه وقف، یکی از مهمترین مظاهر احسان و نیکوکاری و خدمت به هم‌نوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی است که نام نیک را ماندگار ساخته و رسانه‌ها همیشه اوقاف را در گسترش فرهنگ وقف همراهی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضا حاجی ‌زین‌العابدینی افزود: در نیات واقفان همدان، نیت‌های مذهبی، اجتماعی و خیریه وجود دارد به طوری‌ که در استان همدان، نیت واقفان گسترده بوده و در زمینه‌های کمک تحصیلی، ساخت مدرسه و بیمارستان، ازدواج و ... هزینه می‌شود.

وی با اشاره به انتشار اوراق وقفی در کشور اظهار داشت: با این کار، شاهد موقوفات جدیدی در سطح کشور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام ‌زین‌العابدینی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف بیان کرد: این هفته، بهترین فرصت برای وحدت و یکپارچه‌سازی همه قشرها برای احیای سنت حسنه وقف است.

وی با بیان اینکه فواید حاصل از موقوفات به همه افراد جامعه تعلق دارد و همه مردم و مسئولان در گسترش این سنت حسنه مسئول هستند، اعلام کرد: برگزاری نشست با واقفان و خیرین از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف استان در هفته وقف است که به منظور استفاده حداکثری از مشارکت و همفکری واقفان و خیرین در افزایش موقوفات صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ‌زین‌العابدینی اضافه کرد: اوقاف و امور خیریه، ویژه‌برنامه‌هایی چون مهر تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان و مهر تندرستی برای کمک‌هزینه دارو و درمان از محل اجرای نیات واقفان را اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: نباید واقفان این دیدگاه را داشته باشند که منحصرا باید در حوزه دین و مذهب وقف کنند بلکه وقف‌های نوع‌دوستانه و بشردوستانه زیادی وجود دارد.

در پایان از خانواده  یازده  شهید رسانه‌ای همدان به نام‌های "رحمت‌ا... محمودی"، "علی‌اصغر روشناس"، "حمید یوسفی‌نیکخو"، "سیدعلی خوانساری"، "بهروز کیانیان"، "عباس کیانیان"، "سعید دوروزی"، "محمود روحانیان بقا"، "فرامرز نجفی‌سهامی"، "محمد ترکمان" و "محمدتقی رستمی" با اهداي لوح سپاس و یک جلد قرآن نفیس تجلیل شد.

همچنین از اصحاب رسانه استان همدان نیز به پاس همراهی و اطلاع‌رسانی در زمینه سنت حسنه وقف تقدیر شد.

مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما