وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 09:35   |   کد مطلب: 11627
وقف برای ازدواج جوانان یکی از نیازهای روز است
یک نماینده مجلس با بيان اين مطلب كه با توجه به اينكه فلسفه وجودي وقف براي فقرزدايي در جامعه است، خاطر نشان كرد گسترش فرهنگ وقف بی تردید منفعت عمومي جامعه را در پي دارد.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام زارع‌زاده با اشاره به اهميت وقف در راستاي معيشت انسان‌هاي بي‌بضاعت، افزود: وقف بايد در مسير نيات واقف مصرف شده و تلاش كنيم اموال وقفي به اموال زاينده و ارزش افزود تبديل شود.

وي ادامه داد: گسترش فرهنگ وقف مي‌تواند به تأمين معيشت تعداد زيادي از افراد مستضعف کمک کند.

وي با تأكيد بر اينكه وقف مي‌تواند كمك بزرگي در راستاي فقر زدايي و محروم‌یت زدايي از كشور داشته باشد، تصريح كرد:‌ مجلس شوراي اسلامي نيز اين آمادگی را دارد تا در راستاي تدوين قوانيني که مديريت و نظارت سازمان اوقاف و امورخیریه را تقويت ‌كند، عمل كرده و از اهرم‌هاي لازم براي حمایت از وقف وموقوفات استفاده كند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد به ضرورت جلوگيري از انحراف در اموال موقوفه اشاره و خاطر نشان كرد،: اموال وقفي به گونه‌اي مديريت شود كه هيچ‌گونه انحرافي در اموال وقفي و در مسير نيات واقفان به وجود نيايد.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده با اشاره به مديريت صحيح و مناسب سازمان اوقاف و امور خيريه، بيان داشت:‌مديريت دوره اخير سازمان اوقاف را به خوبي بازسازي كرده و تشكيلات مديريتي و نظارتي قوي به وجود آورده است.

وي بيان داشت :اميدوارم سازمان اوقاف و امور خيريه با همين شدت اميدواركننده نظارت خود را بر اموال وقفي ادامه دهد.

وي با اشاره به شناسايي موقفات و شناسنامه‌دار كردن آن بيان داشت: خوشبختانه در مديريت سازمان اوقاف از حيف و ميل شدن اموال وقفي جلوگيري به عمل آمده و همچنين اموال وقفي را به اموال زاينده‌اي تبديل كرده‌اند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی به ضرورت سالم‌سازي تشكيلات وقف و احياي آن اشاره و با بيان اين مطلب كه وقف يكي از باقيات و صالحات صددرصد تضمين شده انسان است افزود: وقف براي صدها سال در آينده انسان باقي مانده و تأثيرات روحي و معنوي بسياري در پي دارد.

وي با اشاره به اينكه پرونده واقف پس از مرگ وي همچنان باز است، افزود:بنابراين از ضروريات است كه كساني كه قدرت وقف را دارند بخشي از اموال خود را در مسير وقف قرار دهند.

عضو فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي به ضرورت وقف در راستاي ازدواج جوانان و اشتغالزايي آنها اشاره و خاطر نشان كرد: اميدوارم واقفان بيشتري در مسير گره‌گشايي از نسل جوان به ويژه تسهيل مسير ازدواج آنان وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما