وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1393 ساعت 12:28   |   کد مطلب: 11614
انتظار همدانی ها رنگ سفید به خود گرفت
بالأخره پس از وقفه ای طولانی در آخرین روزهای پاییز، همدان زمستانی شد.

به گزارش نافع، رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به کاهش 65 درصدی بارش های همدان در مقایسه با پارسال گفت: شهرستان همدان با کاهش ۶۵ درصدی بارش های جوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، کمترین بارش را در استان داشته است.

نادر پیرتاج افزود: شهرستان همدان در فصل آبی امسال با بارش کمتر از  ۱۰۰ میلی متر، ۳۲ درصد در مقایسه با میانگین بارش های بلندمدت کاهش بارش دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند تنها شهرستان استان است که امسال تاکنون برابر با فصل آبی گذشته بارش داشته است، اظهار داشت: میانگین بارش ها در این شهرستان در مقایسه با میانگین بلندمدت ۲۵ درصد افزایش داشته است .

پیرتاج ادامه داد: در سال آبی امسال شهرستان های تویسرکان با ۱۳۲ میلی متر و اسدآباد با ۱۳۰ میلی متر بیشترین بارش ها را در استان داشته است.

 

کاهش محسوس دما، دو روز آینده در استان همدان

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان یادآور شد: سامانه بارش پرباری از ۲۴ ساعت گذشته وارد استان شده و بارش های خوبی را هم در همه مناطق استان به همراه داشته که موجب سپیدپوش شدن ارتفاعات شده است.

وی با بیان اینکه این سیستم بارشی از امروز بعدازظهر از استان خارج می شود ، پیش بینی کرد دمای هوای استان در دو روز آینده کاهش محسوسی داشته باشد و فردا و پس فردا مه صبحگاهی در استان مشاهده شود.

نادر پیرتاج با بیان اینکه این سامانه بارشی ۷ میلی متر در شهرستان همدان بوده است، خاطرنشان کرد: شهرستان های تویسرکان با ۱۷ میلی متر، نهاوند با ۱۴ میلی متر و اسدآباد با ۱۱ میلی متر بیشترین جذب بارندگی این سامانه بارشی را داشته اند.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: همچنان بارش برف و باران در همدان ادامه دارد و به تدریج از امروز بعدازظهر بارش ها به شکل پراکنده خواهد بود.

گفتگو از فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما