وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 23 آذر 1393 ساعت 11:22   |   کد مطلب: 11568
با هدف اعتلای موسیقی فاخر ایرانی و بازآفرینی آثار کهن:
همدان میزبان هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر می‌شود
همدان میزبان هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی فجر می‌شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان از برگزاری هفدهمین جشنواره استانی موسیقی سنتی فجر در همدان خبر داد.

به گزارش نافع، داود ابوترابی افزود: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان و در 3 بخش گروه‌نوازی، تک‌نوازی و آواز برگزار شده و هدف از آن، اهتمام در گردآوری و تدوین موسیقی اصیل ایرانی برخاسته از فرهنگ و سنت مردم این سرزمین است.

وی اظهار داشت: حمایت از هنرمندان موسیقی، ارزش نهادن به آثار و گردآوری آهنگ‌ها، کشف استعدادهای جوان، اعتلای موسیقی فاخر ایرانی و بازآفرینی و احیای آثار گذشته که تنیدگی ناگسستنی با تاریخ ایران دارد از دیگر اهداف برگزاری هفدهمین جشنواره موسیقی فجر استان به شمار می‌آید.

ابوترابی اعلام کرد: علاقه‌مندان تا 30 دی فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در طبقه چهارم مجتمع فرهنگی، هنری بوعلی‌سینا تحویل دهند.

وی ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره 19، 20 و 21 بهمن در سالن اصلی مجتمع بوعلی سینا بوده و اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نیز عصر روز 21 بهمن ماه خواهد بود.

ابوترابی با اشاره به شرایط شرکت در بخش گروه‌نوازی این جشنواره گفت: ارائه آثار جدید از ساخته‌های اعضای گروه، اجرای آثار استادان موسیقی با تنظیم جدید و تلفیق صحیح شعر و موسیقی در بخش با کلام عنوان از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در بخش تک‌نوازی و آواز نیز باید شرایطی همچون ارائه یک قطعه ضربی (پیش‌درآمد، چهار مضراب و ارائه یک تصنیف از استادان پیشکسوت در بخش آواز)، تسلط بر گوشه‌های دستگاه یا آواز انتخابی و... را دارا باشند.

ابوترابی با تأکید بر اینکه برای داوری جشنواره امسال از استادان برجسته کشوری دعوت به عمل آمده، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم شاهد استقبال مناسبی از طرف هنرمندان موسیقی استان در هفدهمین جشنواره موسیقی سنتی همدان باشیم.

وی بیان کرد: در بخش اهدای جوایز برگزیدگان نیز نسبت به سال‌های گذشته، تمهیدات بهتری اندیشیده شده که به نفرات اول تا سوم هر بخش اهدا خواهد شد.

سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما