وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 16 آذر 1393 ساعت 13:54   |   کد مطلب: 11447
با هدف معرفی چهره "رحمه‌‌للعالمین" پیامبر(ص) و رفع شبهات جریان‌های تکفیری
زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) در امامزاده عبدا...(ع) همدان قرائت می‌شود
زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) در امامزاده عبدا...(ع) همدان قرائت می‌شود
معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری مراسم قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) از بعید همزمان با سراسر کشور در همدان خبر داد.

به گزارش نافع، مجید فروتن در ستاد استانی گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) افزود: گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در سال‌های اخیر به یک برنامه فرهنگی، دینی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مخاطبان این برنامه فرهنگی دینی از همه قشرهای جامعه هستند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم این برنامه با شکوه خاصی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه برگزار شود.

فروتن با تأکید بر اهمیت برگزاری این مراسم در شرایط کنونی عنوان کرد: تخریب وجهه اسلام از مواردی است که دشمنان در پیش گرفته‌اند و برگزاری چنین برنامه‌هایی برای دفع توطئه آن‌ها بسیار مؤثر است.

کارشناس اداره کل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: مراسم قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) از بعید 28 صفر، همزمان با سراسر کشور، دو ساعت پیش از اذان مغرب در همدان آغاز خواهد شد.

مهدی اخوان، تبیین مقامات محمدی برای نسل جوان را از محورهای این مراسم برشمرد و خاطرنشان کرد: فراهم کردن زمینه مناسب برای ایجاد انسجام و وحدت ملی، نمایان ساختن چهره "رحمه‌‌للعالمین" پیامبر اسلام(ص) و رفع شبهات ایجاد شده از طرف جریان‌های وهابی و تکفیری از دیگر محورهای برگزاری این مراسم است.

وی افزود: سخنرانان این مراسم هم در مرکز استان و هم در شهرستان‌ها باید محورهای تعیین شده را در سخنرانی‌های خود مورد نظر قرار دهند.

اخوان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت ایجاد شده در امامزاده عبدا...(ع)، این مکان برای برگزاری مراسم مناسب به نظر می‌رسد، تصریح کرد: در شهرستان‌های تابعه نیز ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) باید با هماهنگی فرمانداری‌ها، محلی را به عنوان محور اصلی برگزاری مراسم انتخاب کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: این اداره کل ویژه‌برنامه‌هایی از اربعین حسینی تا پایان ماه صفر در نظر گرفته است.

حجت‌الاسلام رضا حاجی ‌زین‌العابدینی از برگزاری همایش بزرگ «لبیک یا رسول‌ا...» همزمان با 28 صفر در اسدآباد خبر داد و افزود: اداره کل اوقاف استان، هر سال یک شهرستان را برای برگزاری ویژه ‌برنامه‌ انتخاب می‌کند که با هماهنگی‌های صورت گرفته، تجمع بزرگ دوستداران اهل بیت(ع) امسال در شهرستان اسدآباد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده بیش از 3 هزار نفر در این تجمع بزرگ حضور داشته باشند و در این مراسم پس از قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) و مداحی، پذیرایی شام خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام ‌زین‌العابدینی اعلام کرد: مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در بقاع متبرکه شاخص سایر شهرستان‌ها هم برگزار خواهد شد، اما با توجه به اینکه بقعه متبرکه امامزاده عبدا...(ع) به عنوان محل برگزاری مراسم در مرکز استان تعیین شده، سعی می‌کنیم در امامزاده‌های دیگر، همزمان با مراسم ویژه‌برنامه دیگری نداشته باشیم.

در پایان مقرر شد؛ کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در شهرستان‌های مختلف این مراسم را برگزار و هر شهرستان محلی را به عنوان محور اصلی برگزاری مراسم انتخاب کرده و از امام جمعه شهرستان به عنوان سخنران اصلی مراسم دعوت کنند.

سمیه مظاهری

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما