وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 7 آذر 1393 ساعت 16:16   |   کد مطلب: 11252
تربیت حافظان قرآنی یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاداسلامی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تلاوت و حفظ قرآن در جامعه عمومی نشده است گفت: متولیان فرهنگی برای فراگیر شدن تلاوت و حفظ قرآن در جامعه تلاش کنند.

به گزارش نافع، فاضل عبادی در همایش تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی بخشی از امور فرهنگی و هنری در کشور است که برگزاری برنامه های قرآنی یکی از سیاست های اساسی این اداره کل است.

وی انجام فعالیت های اثر گذار فرهنگی را هدف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: اجرایی شدن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تربیت حافظان قرآنی و برنامه های دولت در پیشبرد امور فرهنگی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی تقویت و احیای تشکل های مردم نهاد در امور فرهنگی و هنری برای رسیدن به جامعه ای متعالی و عدالت محور که برخوردار از توسعه است را مهمترین برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون تلاوت و حفظ قرآن در جامعه فراگیر نشده گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش قرآن به همه افراد در جامعه باید عمومیت یابد.

عبادی افزود: هم اکنون 500 کانون فرهنگی در مساجد استان همدان فعال است که برنامه های قرآنی همچون حفظ ،قرائت، ترتیل و تفسیر قرآن کریم را برگزار می کنند.

وی از تاسیس 75 موسسه قرآنی در سال جاری در استان خبر داد و تصریح کرد: برای هم افزایی شوراهای قرآنی 28 جلسه در سال جاری تشکیل شده است.

وی گفت: برای کاهش تصدی گری دولت و احیای تشکل های مردمی نیز هشت مجمع برای تقویت فرهنگ قرآنی در سال جاری تشکیل شده است.

وی همچنین از اهدای 33 هزار جلد قرآن کریم به کانون ها و مراکزی که اجرای طرح تلاوت نور را عهده دارند خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه گفت: طرح تلاوت نور با هدف تجلیل از فعالان حوزه قرآنی استان برگزار شده است.

وی افزود: طرح تلاوت نور از اثر گذار ترین طرح های قرآنی استان است که در 830 مسجد در حال برگزاری است.

همایش طرح تلاوت نور با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندارد همدان و تجلیل از خادمان فرهنگ قرآنی در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار شد.

انتهای پیام/.ر.ح

دیدگاه شما