وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 6 آذر 1393 ساعت 21:30   |   کد مطلب: 11243
استاندار همدان گفت: در همایش سرمایه‌گذاری استان 48 تفاهمنامه به ارزش 2 هزار میلیارد تومان امضا شده است.

به گزارش نافع، محمدناصر نیکبخت در جمع خبرنگاران با قدردانی از رسانه‌های استان برای پوشش شایسته و مطلوب همایش سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای مرکز همدان و شبکه‌های ملی که در انعکاس این همایش بزرگ نقش داشتند، موجب سربلندی همدان در برابر ملت ایران و سرمایه‌گذاران شدند.

وی با بیان اینکه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان 2 هزار نفر برای حضور در همایش شناسایی شدند که با پالایش تعداد سرمایه‌گذاران به 550 نفر تقلیل یافت.

استاندار همدان با بیان اینکه چهار نشست تخصصی برای بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد، افزود: 330 نفر در مجموع در این پنل‌ها شرکت کردند.

نیکبخت با بیان اینکه 48 تفاهمنامه و جواز تأسیس در این همایش صادر شد، گفت: این تفاهمنامه‌ها به همراه جواز تأسیس با ارزش 2 هزار میلیارد تومان انجام شده است.

وی بیان داشت: تفاهمنامه 19 طرح کشاورزی به ارزش 358 میلیارد تومان، 19 طرح میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به ارزش 168 میلیارد تومان، 6 طرح صنعتی با مبلغ 800 میلیارد تومان و چهار طرح عمران و ساختمان با مبلغ 600 میلیارد تومان منعقد شد.

* تشکیل ستاد پیگیری تفاهمات همایش سرمایه‌گذاری

استاندار همدان با بیان اینکه ستادی پیگیر تفاهمنامه‌های انجام شده خواهد بود، یادآور شد: در همایش سرمایه‌گذاری 6 قرارداد به مبلغ 65 میلیون دلار از سوی اتاق تعاون و اقلیم کردستان عراق امضا شد که بر اساس آن صادرات از همدان به این منطقه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همدان توانایی تأمین همه نیازهای کردستان عراق را دارد، افزود: باید بتوانیم بازار عراق و روسیه را در صادرات حفظ کنیم و همه مسئولان تلاش کنند تا از رقبا در این زمینه پیشی بگیرند.

نیکبخت از صدور 38 جواز تأسیس در همایش سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: بر این اساس 30 طرح در بخش کشاورزی، چهار مورد در بخش صنعت و چهار مورد در بخش میراث فرهنگی و همه این طرح‌ها با مبلغ 525 میلیارد تومان صادر شد.

* همایش کارآفرینان مکمل همایش سرمایه‌گذاری

استاندار همدان سپس با اشاره به سفر اخیر هیئت اقتصادی استان به روسیه برای انجام برخی مراودات تجاری اظهار داشت: دیروز هیئتی از روسیه به همدان آمد که مقرر شد دو بازرگان، تاجر و سرمایه‌گذار برای انجام برخی قراردادها به روسیه سفر کنند.

وی به برگزاری همایش کارآفرینان برتر در همدان اشاره کرد و گفت: این همایش مکمل همایش سرمایه‌گذاری است چرا که تولید ثروت از ایده و فکر است.

نیکبخت با بیان اینکه توسعه و تولید تنها با سرمایه نیست، خاطرنشان کرد: ایده و فکر در توسعه بسیار مهم است و رسانه‌ها در این همایش نیز باید همراه باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد مدیرانی که با سرمایه‌گذار همراه نباشند در استان کم است، گفت: بعید می‌دانم مدیران جرأت عدم همکاری با سرمایه‌گذار را داشته باشند و بدنه کارشناسی ادارات هم کارشکنی ندارند.

* برگزاری جلسه توجیهی کارشناسان همدان برای جذب سرمایه‌گذار

استاندار همدان تصریح کرد: در آینده نزدیک جلسه‌ای با حضور یک‌هزار نفر از کارشناسان ادارات و بانک‌ها برای توجیه طرح‌های سرمایه‌گذاری خواهیم داشت تا ضرورت‌ها را مطلع شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل فولاد فامنین در زمین مجاور طرح است، افزود: سرمایه‌گذار فولاد فامنین مدعی زمین مجاور است که این پرونده به دادگاه ارجاع شده و اگر دادگاه زمین را متعلق به منابع‌طبیعی بداند از طریق کمیسیون ماده 32 به سرمایه‌گذار اعطا می‌شود.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش هزینه همایش سرمایه‌گذاری امسال را نسبت به همایش سرمایه‌گذاری سال 88 کمتر دانست و گفت: در آن همایش بلیط ورود و خروج هر سرمایه‌گذار به علاوه هزینه‌های اقامتی آنها به عهده استان بود اما امسال همه با هزینه خود در همدان حضور یافتند.

* همدان به جهانیان شناسانده شود

استاندار همدان با قبول تبلیغات کم برای همایش سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در مجموع برای همدان تبلیغات اندکی انجام شده است و در میثاق‌نامه همایش سرمایه‌گذاری، باید همدان را بیشتر از گذشته در مجامع مختلف معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذار از خارج استان و کشور راحت‌تر از همدان است، افزود: هیچ یک از طرح‌های بزرگی که در همدان وجود دارد متعلق به سرمایه‌‌گذاران همدانی نیست.

نیکبخت با بیان اینکه سعی ما بر حضور فعال همدانی‌ها در این همایش بود، گفت: 121 نفر از همدانی‌ها و همدانی‌الاصل‌هایی که در داخل و خارج از کشور هستند، در این همایش حضور داشتند.

وی ادامه داد: امسال و سال‎‌های بعد برای سرمایه‌گذار اهمیت بیشتری قایل خواهیم شد، زیرا قرار بر اجرای اقتصاد مقاومتی است که دولت هم سعی بر کاهش تورم و رکود دارد.

* ضرورت توجه به فرش در امر سرمایه‌گذاری

استاندار همدان در ادامه در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر چرایی نبود نشست توجیهی بانک‌ها در همایش سرمایه‎‌گذاری، علت را همخوانی نداشتن منابع و مصارف بانک‌ها عنوان کرد و گفت: بانک‌ها باید در جلسه آینده‌ای با کارشناسان ضروریات توسعه را توجیه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فرش نیازمند توجه از سوی مسئولان و سرمایه‌گذاران است، خاطرنشان کرد: در حوزه فرش در این همایش سرمایه‌‌گذاری اقدام نشد اما با توجه به قابلیت همدان در  این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه غار علیصدر قابل واگذاری نیست، افزود: علیصدر منطقه نمونه گردشگری است که طرح جامع دارد و نمی‌توان برای توسعه آن هر طوری وارد شد.

وی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در علیصدر باید با مطالعه و هماهنگی وارد عمل شد چرا که سرمایه‌گذاری در هر جایی امکان‌پذیر نیست.

استاندار همدان از تعیین تکلیف 300 واحد تعطیل شده خبر داد و افزود: تا جایی که حریم اراضی، بیت‌المال و منابع‌طبیعی حفظ شود، مجوز سرمایه‌گذاری داریم.

وی در پایان سخنانش از انعقاد قرارداد شهر سلامت در همدان خبر داد و گفت: با توجه به آب و هوای مطبوع همدان و پزشکان حاذق در این شهر طرح ایجاد شهر سلامت با یک میلیارد و 800 میلیون تومان بسته شده که با تکمیل زیرساخت‌های هوایی و ریلی این امر بهتر تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/ر.ح

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما