وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 1 شهريور 1394 ساعت 18:33   |   کد مطلب: 16020
تبلیغات افراطی فعالان سیاسی برای استقبال از رئیس جمهور در همدان/ ایست! رئیس جمهور راضی نیست
چند روزی است که همدان مهیای سفر رئیس جمهور شده و خیابان ها، کوچه ها، پل ها و حتی تیرهای چراغ برق از تصاویر متعدد ریاست جمهوری بی نصیب نمانده است.

به گزارش نافع به نقل از راه دانا، حسن روحانی در ادامه سفرهای کاروان "تدبیر و امید"، سه شنبه 3 شهریور وارد همدان شده و پس از عبور از مسیر تعیین شده در ورزشگاه شهدای قدس با مردم همدان دیدار خواهد داشت، اما نکته جالب توجه این است مسیر عبور وی از فرودگاه تا ورزشگاه به طور باورنکردنی به بنرهایی منقش به تصاویر رئیس جمهور مزین شده که در پایین همه آن ها عنوان " ستاد استقبال مردمی از کاروان تدبیر و امید" به چشم می‌خورد.

کثرت این بنرها به اندازه ای است که از مسیر کوتاه میدان فرودگاه تا پل غدیر و سپس میدان سپاه نزدیک به 60 بنر سه در چهار و نزدیک به 70 عدد بنرهای کوچکتر خوش‌آمدگویی از طرف شهرداری و سایر نهادها به چشم می خورد.

همچنین از حد فاصل میدان سپاه(چراغ قرمز) تا امامزاده عبدا...(ع) نزدیک به 20 بنر نصب شده و بر تعداد این بنرهای تبلیغاتی افزوده می‌شود تا به ورزشگاه می‌رسیم.

در مسیر بسیار بسیار کوتاه چهار راه پژوهش تا استانداری همدان نیز نزدیک به 11 بنر با همین سبک و سیاق نصب شده که نشان از افراط بیش از اندازه و جوگرفتگی برخی افراد و فعالان سیاسی دارد.  

در کنار این موارد، مزین شدن ناوگان اتوبوس‌رانی به تصاویر رئیس جمهور و اطلاعیه حضور در ورزشگاه، تابلوهای شهری، نصب پرچم‌های رنگی در کناره خیابان ها و پل ها و تقاطع ها و ده ها  و ده ها نوع تزئینات دیگر شهری، این روزها در همدان به وفور دیده می شود.

این تبلیغات افراطی به اسم "ستاد استقبال مردمی" در شرایطی رخ می دهد که وضعیت اقتصادی استان نامناسب بوده و تورم، بیکاری و فقر بیداد می کند.

مردمی که از فقر و گرانی گلایه می کنند چطور می توانند هزینه گزاف این تبلیغات را بپردازند و چه انگیزه ای از این کار داشته اند؟

 

 

تهیه 120 بنر از جیب مردم

مسئول ستاد استقبال مردمی از کاروان تدبیر و امید در همدان به خبرنگار ما گفت: نزدیک به 120 بنر از طرف افراد معمولی که بیشتر آن ها از کسانی هستند که در ستاد انتخاباتی حسن روحانی حضور داشته اند تهیه شده است.

بهروز کارخانه ای افزود: همچنین توزیع پوسترهای چاپ شده در سطح شهر، مغازه ها و خودروهای شخصی و تزیین ناوگان اتوبوسرانی از دیگر اقدامات این ستاد است که با هدف دعوت از مردم برای حضور در برنامه دیدار صورت گرفته است.

وی بیان کرد: هزینه بنرها و اقلام تبلیغاتی از طرف افراد عادی تأمین شده و برای هریک از آن ها 500 هزار ریال و در مجموع 50 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: 50 میلیون، رقم کوچکی است که ارزش توجه ندارد و بهتر است دنبال میلیاردها پولی باشیم که معلوم نشد به کجا رفت؟

کارخانه ای با لبخندی بر لب ادامه داد: اگر جیب خودمان را بگردیم بیشتر از 50 میلیون ریال می توان پیدا کرد!

 

با خاطیان برخورد شود

اظهارات مسئول ستاد استقبال مردمی و مدیرعامل هلال احمر در همدان که پیش از این، مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال 92 را عهده دار بود؛ در حالی است که نگاه اجمالی به سطح شهر، وجود تعداد بیشتر و چند برابر بنرهای سه در چهار مزین به تصویر رئیس جمهور به ویژه در بهترین نقاط همدان را نشان می دهد .

همچنین اگر بپذیریم که این آمار صحت دارد باید گفت که بسیار بیشتر از 50 میلیون ریال برای طراحی و نصب این اقلام تبلیغاتی هزینه شده است به طوری که اگر با یک حساب سرانگشتی، 120 بنر را در 500 هزار ریال هزینه طراحی و 500 هزار هزینه پایه ها ضرب کنیم؛ رقمی برابر با 120 میلیون ریال به دست می آید.

البته شنیده شده که هزینه این تبلیغات از طرف جمعیت هلال احمر استان تأمین شده و تا چه اندازه صحت دارد؛ بی اطلاعیم.

از تناقض واقعیت های موجود و آمارهای ارائه شده  که بگذریم؛ با کمال تأسف باید گفت چرا مسئولان و متولیان امر در استان، اجازه چنین اقداماتی را به اسم مردم می دهند؟

چرا باید در شرایط اقتصادی اسف بار استان  و در حالی که از چند روز پیش به وسیله رسانه ملی و خبرگزاری ها و مطبوعات، خبر حضور رئیس جمهور منتشر شده به چاپ و توزیع افراطی و بیش از اندازه اقلام تبلیغاتی اقدام شود تا به این بهانه، استان را مهیای حضور رئیس جمهور نشان دهیم؟

آقای روحانی به عنوان منتخب مردم و کسی که از شورای نگهبان تأیید صلاحیت گرفته به عنوان رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران، میهمانی است که حضورش محترم شمرده شده و مردم به صلاحدید خود در مراسم استقبال حضور می یابند، اما کشاندن مردم به اصرار تبلیغات افراطی، موضوع دیگری است.

 ضمن اینکه تدابیر لازم برای حضور مردم شهرستان ها در مرکز استان و برنامه دیدار عمومی دیده شده است.

امروز فعالان  فرهنگی استان گلایه مندند که چرا وقتی نهادها و تشکل های مردمی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی به مناسبت اعیاد، تقاضای کمک مالی دارند؛ همیشه پای بودجه لنگ می زند؟

چرا یک دهم این بنرها برای استقبال از شهدای گمنام که چند روز پیش میهمان شهرمان بودند؛ نصب نشد و هنوز پس از 10 روز از خاکسپاری این عزیزان در بوستان مردم حتی یک بنر برای راهنمایی مردم در ورودی های بوستان نصب نشده، اما در همان جا، تصاویر متعدد رئیس جمهور و چادر بنفش هلال احمر!  به سرعت نصب  شد؟

آیا در کنار تلاش های کمیته جستجوی مفقودین برای تشییع و خاکسپاری شهدا، دستگاه های دیگر چون استانداری، شهرداری و ... نباید برای تبلیغات و معرفی این محل اقدام می کردند؟

بی تردید رئیس جمهور نیز به عنوان خدمتگزار ملت از افراط و تملق برخی فعالان سیاسی همدان ناخشنود شده و راضی به هزینه از بیت المال برای خوش‌آمدگویی به وی نیست.

مسئولان و نمایندگان دولت و مردم در استان نباید اجازه چنین اقداماتی را داده و با خاطیان برخورد کنند چرا که رئیس جمهور به عنوان رأس هرم اجرایی کشور، خود خدمتگزار مردم بوده و اینکه پس از دو سال، طبق روال سفرهای استانی و آن هم تنها چند ساعت به همدان سفر می کند؛ اتفاق فوق العاده ای نیست که به خاطرش، پای را از گلیم خارج کنیم!

سفر رئیس جمهور مسئولان را بیدار کرد!

البته جای خوشحالی است که به یمن ورود رئیس دولت یازدهم، طرح های نیمه تمامی که اجرایشان به درازا کشیده بود در چند روز گذشته و به طور باورنکردنی تکمیل شد و برخی مسئولان همدان پس از دو سال به خود تکانی دادند!

همچنین شهر همدان که در اعیاد مذهبی از تبلیغات شهری مناسبی برخوردار نبود؛ این روزها چهره شاد و رنگارنگی به خود گرفته و خیابان ها شسته شده اند!

این سفر بهانه ای شد تا استاندار و برخی مدیران کل استان با یک تأخیر دو ساله! سری به برخی شهرها و مناطق زده و از مشکلاتشان با خبر شوند!

ای کاش آقای روحانی هر چند وقت یک بار به همدان سفر می کرد تا پروژه ها و طرح ها به یمن این حضور، سریع تر اجرا می شد و کارگزاران دولت به وظیف خود بهتر عمل می کردند!

امیدواریم سفر رئیس جمهور به همدان، مایه خیر و برکت برای استان بوده و تلنگری برای آن هایی باشد که فراموش کرده اند که بنیان گذار کبیر انقلاب نه در شعار که با تمام وجود، خود را خدمتگزار مردم می دانست و مقام معظم رهبری نیز وظیفه اصلی دولت را خدمت بی منت به مردم دانسته اند.

گزارش از سمیه مظاهری

عکس‌ها: یونس مسعودیان

 

 پایان پیام/م.ت

دیدگاه شما

آخرین عناوین سایت