وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 25 آبان 1393 ساعت 11:12   |   کد مطلب: 10955
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 52 نفر از سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی برای حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان دعوت شده‌اند.

به گزارش نافع، علیرضا رنجبر ضرابی، با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان اظهار کرد: هدف واحد از این همایش جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی به دنبال فراهم کردن امنیت غذایی از طریق تولید سالم هستیم، گفت: تولید، اشتغال، درآمدزایی و ارزش‌افزوده در بخش کشاورزی زمانی محقق می‌شود که سرمایه بخش خصوصی به این بخش وارد شود.

رنجبر ضرابی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود، افزود: همدان با این میزان تولید نزدیک به 4.5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی 25 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، گفت: 20 درصد ارزش‌افزوده استان همدان نیز از طریق بخش کشاورزی تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 450 تشکل در بخش کشاورزی استان همدان فعالیت‌ می‌کنند، گفت: همدان در تولید محصولاتی همچون سیر، انگور، گردو، یونجه، سیب زمینی، گندم، محصولات دامی و باغی رتبه برتر را در کشور داراست.

وی با بیان اینکه در استان همدان تولیدات بخش کشاورزی مازاد مصرف مردم استان است، گفت: به دنبال این هستیم تا با جذب سرمایه‌گذار زمینه را برای ایجاد صنایع تبدیلی برای فرآوری محصولات کشاورزی فراهم کنیم.

رنجبرضرابی با اشاره به بروز خشکسالی در سال‌های اخیر در استان همدان عنوان کرد: با توجه به این شرایط طرح‌های کشت گلخانه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه توجیهات اقتصادی و مالی در طرح‎های سرمایه‎گذاری بخش کشاورزی روشن است، اظهار کرد: 52 نفر از سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی برای حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان دعوت شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: کارگاه تخصصی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یکی از آیتم‎های همایش سرمایه‌گذاری استان است که در این بخش به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی با بیان اینکه 24 طرح سرمایه‌گذاری کشاورزی با سرمایه‌ موردنیاز 200 میلیارد تومان توسط سازمان اقتصاد و دارایی استان مطالعه شده است، گفت: همچنین طرح‌های مختلف سرمایه‌گذار با اعتبار 400 میلیارد تومان توسط سازمان جهاد کشاورزی مورد مطالعه قرار گرفته است.

رنجبر ضرابی با اشاره به اینکه استان همدان مستعد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است، افزود: همدان زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را داراست و این اقدام برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است.

به گزارش تسنیم، همایش فرص‍‌ت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصادی در همدان 28 و 29 آبان ماه با حضور 500 میهمان و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در سالن شهدای استانداری همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ر.ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما