وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 29 تير 1393 ساعت 09:26   |   کد مطلب: 8499
20 روستای گردشگری همدان آماده جذب سرمایه گذار
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت : همدان و روستاهای گردشگری آن با ظرفیت های بسیار و قدمتی همپای تاریخ، می تواند سهم به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته باشد .

 20 روستای گردشگری در همدان وجود دارد که می توانند در صورت جذب سرمایه گذار موجب توسعه خدمات برای گردشگران باشند. 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با عنوان این مطلب گفت :  همدان و روستاهای گردشگری آن با ظرفیت های بسیار و قدمتی همپای تاریخ، می تواند سهم به سزایی در توسعه گردشگری استان داشته باشد .

ریحان سروش مقدم افزود:  امروزه توسعه گردشگری در بسیاری از کشورها به عنوان یک کاتالیزور مؤثر برای توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها محسوب می ­شود که موجب بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی روستاها خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه همدان درکنار جاذبه های گردشگری مطرح همچون  آرامگاه ابن‌سینا، مقبره باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه و غار علیصدر از وضع آب و هوایی ویژه، طبیعت منحصربه‌فرد و مسیرهای گردشگری زیبای و روستا های گردشگری برخوردار است که همه آنها  فرصتی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری خواهد بود.

سروش مقدم یاد آور شد : سیمین، ورکانه، خاکو، حبشی، گشانی، گیان، علیصدر، کاج، پیروز، اشتران و قلعه جوق از جمله روستای هدف گردشگری در استان همدان هستند که در صورت معرفی بیشتر  آنها می توانند  جایی در بسته‌های سفری برای بازدید گردشگران باز کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی همدان گفت: در بیان ویژگی های روستاهای گردشگری می توان عنوان کرد که نزدیکی روستاهای سیمین ابرو و روستای ورکانه به شهر و قابل دسترس بودن این دو روستا از جمله عواملی است که می‌تواند موجب استفاده از ظرفیت آن‌ها به بهترین شکل توسط سرمایه‌گذاران و حتی برنامه ریزان استانی شود تا پس از اعمال سرمایه‌ها موجب جذب گردشگر به این مناطق شوند.

گفتنی است ، از سوي ديگر بايد مورد توجه داشت كه روستاهای ورکانه، سیمین و ابرو از جمله روستاهای منحصربه‌فردی است که با توجه به وجود مجموعه اصطبل، بافت سنگی و طاقی و ضربی زیبا در کنار خانه کدخدا مناظر طبیعی بکر در ورکانه مي توانند براي گردشگران حائز اهميت باشند.روستای سیمین ابرو نیز از جمله مناطقی است که دارای بافت متراکم و فشرده است و با آب و هوای کوهستانی استان همدان تطابق دارد كه با توجه به شرايط موجودش مي تواند جاذبه شايان توجهي براي گردشگران باشد.

دیدگاه شما