وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1393 ساعت 12:35   |   کد مطلب: 10884
پژوهش سرای دانش آموزی دکتر اذکایی روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان در همدان بهره برداری شد.

به گزارش نافع، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در آیین بهره برداری از این پژوهش سرا گفت: این استان دارای مفاخر علمی بسیاری است که این دانشمندان موجب برکت استان هستند و خدمات شایسته ای را به ارمغان آوردند.

آیت الله 'غیاث الدین طه محمدی' با تقدیر از مسوولان برای بهره برداری از این پژوهش سرا گفت: دکتر پرویز اذکایی یکی از مفاخر این استان است که در عرصه علم و دانش خدمات ارزشمندی داشته است.

آیت الله طه محمدی از مسوولان آموزش و پرورش خواست زمینه رشد و شکوفایی دانش آموزان را در زمینه های مختلف فراهم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: وجود مشکلات متعدد در آموزش و پرورش موجب شده در سال های اخیر کمتر به مسایل پژوهشی دانش آموزان پرداخته شود.

'عبدالرضا فولادوند' افزود: کیفیت بخشی در امر آموزش و پرورش یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید است که با ارایه راهکارهای پنج گانه این امر را مورد توجه قرار داده است.

وی راه اندازی پژوهش سراها را از اقدامات مهم وزارتخانه دانست و گفت: ارتقا سطح علمی دانش آموزان و ایجاد نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان از برنامه های در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه این پژوهش سرا به نام دکتر اذکایی نامگذاری شده است گفت: شناخت بزرگان و فرهیختگان استان و ارج نهادن به مقام آن ها باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز گفت: پژوهش سرای دانش آموزی دکتر اذکایی در دو طبقه از محل وقفی راه اندازی شده و شامل کتابخانه، آزمایشگاه فیزیک، مرکز علمی زیست، شیمی، ادبیات و کامپیوتر است.

'بهمن پارسا' افزود: یک هزار و 500 جلد کتاب تخصصی در کتابخانه پژوهش سرای دانش آموزی دکتر اذکایی وجود دارد که دانش آموزان دختر و پسر به صورت نوبتی می توانند از آن بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: 20 میلیون ریال برای تجهیز آزمایشگاه فیزیک پژوهش سرا از سوی دکتر اذکایی هزینه شده است و کتاب های تخصصی و مرجع نیز از سوی ایشان به کتابخانه این پژوهش سرا اهدا شده که می تواند در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

دکتر پرویز اذکایی متولد شهر همدان است و تا کنون بیش از 500 عنوان اثر از وی در بخش های تاریخ ، فلسفه و رجال شناسی ارایه شده است.

 

دیدگاه شما