وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1393 ساعت 08:55   |   کد مطلب: 10875
اجراي كامل طرح جمع‌آوري آب‌هاي سطحي شهر همدان نيازمند 25 ميليارد تومان اعتبار است
معاون خدمات شهري شهرداري همدان جمع‌آوري آب‌هاي سطحي را يكي از معضلات مديريت شهري دانست و گفت: ظرفيت ناكافي شبكه‌ها و ارتباط نامتناسب سطوح و معابر شهري مهمترين عوامل ايجاد اين مشكل هستند.

به گزارش نافع، مجيد درويشي در شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان همدان، انجام طرح مطالعاتي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي شهر همدان را راهكار شهرداري همدان براي مقابله با اين معضل عنوان كرد و افزود: اين طرح در بيش از 4 سال و با همكاري دانشگاه بوعلي‌سينا انجام شده كه براي اجراي كامل آن به 25 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وي اظهار كرد: شهرداري همدان براي آغاز طرح 4 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته است اما براي تكميل به حمايت‌هاي مالي بيشتري نياز دارد.

درویشی تصريح كرد: در حال حاضر بخشي از اصلاح شبكه جمع‌آوري آب‌هاي سطحي شهر همدان انجام شده و براي آغاز فصل سرما مشكل خاصي وجود ندارد.

معاون خدمات شهري شهرداري همدان از خريداري 4 دستگاه ماشين نمك‌پاش اتوماتيك براي مقابله با حوادث احتمالي در فصل خبر داد و گفت: 12 تيغه برف‌روبي، 4 گريدر، ذخيره 2 هزار تن نمك و ماسه و 4 دستگاه لودر از ديگر اقدامات شهرداري است.

مجيد درويشي گفت: مناطق 4گانه شهري نيز در مواقع لزوم به برف‌روبي و پاكسازي معابر اقدام خواهند كرد.

 

طرح جمع‌آوري آب‌هاي سطحي با نظر كارشناسان و متخصصان اجرايي شود

معاون مديريت بحران استانداري همدان نيز ضمن تشكر از طرح جمع‌آوري آب‌هاي سطحي شهر همدان كه توسط شهرداري ارائه شده آن را طرحي تخصصي عنوان و خاطرنشان كرد: مديريت بحران استانداري از اين طرح حمايت خواهد كرد.

زارعي با بيان اينكه طرح‌هاي مطالعاتي و تحقيقاتي بايد با دقت زياد و نظر مهندسان مشاور اجرايي شوند، افزود: متأسفانه برخي تغييرات در زمان اجرا در نظر گرفته نمي‌شوند كه اين امر سبب بروز مشكلات مي‌شود.

وي تعبيه ايستگاه‌هاي هواشناسي در سطح شهر را اقدامي مناسب در جهت پيش‌آگاهي به مردم و مسؤولان دانست و گفت: از محل اعتبارات مديريت بحران استانداري براي اجرايي شدن طرح كمك‌هاي لازم داده خواهد شد.

 

38 تيم پليسي راه‌هاي استان همدان را حفاظت مي‌كنند

رئيس پليس راه استان همدان نيز در ادامه نشست با اشاره به برگزاري مانور مشترك در ستاد انتظامي استان در 16 آذرماه گفت: هر سال نيروهاي پليس راه در كنار كاركنان راه و شهرسازي در گردنه‌هاي اسدآباد، آوج و همه‌كسي مستقر هستند تا در صورت بروز مشكلات اقدامات لازم را انجام دهند.

مهدي شاكري با بيان اينكه روزانه 38 تيم پليسي محورهاي استان را پوشش مي‌دهند، افزود: همراه داشتن تجهيزات زمستاني، تست سلامت رانندگان، بستن كمربند و جلوگيري از تخلفات حادثه‌ساز از جمله اهداف پليس هستند.

وي با بيان اينكه آب و هواي استان همدان در فصل سرما همواره نزول برف و باران شديد را به دنبال دارد، اظهار كرد: پيشنهاد مي‌شود با هماهنگي با صنف جرثقيل‌داران از تجهيزات آنها در ساعات بارش برف در كنار ساير دستگاه‌هاي برف‌روب استفاده شود.

 

آمادگي كامل اداره راه و شهرسازي براي مقابله با فصل سرما

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان همدان هم به ارائه گزارشي از مهمترين اقدامات اين دستگاه براي مقابله با فصل سرما پرداخت و گفت: تجهيز سه راهدارخانه به سيستم‌هاي گرمايشي و تجهيزات با 56 نيرو، 39 دستگاه برف‌روب، دپوي 6 هزار تن ماسه و نمك، تجهيز ماشين‌آلات جهت برف‌روبي و نمك‌پاشي، پاك كردن مسير رودخانه‌ها از نخاله، بازديد و نصب تابلوهاي هشداردهنده در جاده‌ها، تشكيل اكيپ‌هاي راهداري زمستاني، استقرار گشت‌هاي راهداري شبانه‌روزي و اجراي مانور آمادگي در محور ملاير از جمله اين اقدامات است.

رسول ابراهيم‌خاني افزود: در سال گذشته به دليل محدوديت امكانات عمليات برف‌روبي ابتدا در محورهاي اصلي و سپس در راه‌هاي روستايي انجام مي‌شد كه اين امر سبب نارضايتي روستاييان شده از اين رو تقاضا مي‌شود با همكاري بخشداران يك دستگاه تراكتور در هر محور در اختيار گذاشته تا عمليات برف‌روبي با سرعت انجام شود.

وي خواستار اختصاص اعتبار ويژه براي عمليات برف‌روبي شد و اظهار كرد: هر نوبت برف‌روبي 20 ميليون تومان هزينه در بردارد كه تأمين آن نيازمند همكاري ساير دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما