وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 16 آبان 1393 ساعت 17:03   |   کد مطلب: 10680
برنامه هسته ای ایران یک بهانه است
امام جمعه نهاوند گفت: آمریکا دشمن ایران است و به هر قیمتی می خواهد مانع پیشرفت ایران شود لذا امروز برنامه هسته ای یک بهانه است و در صورت حل آن به بهانه های دیگر متوسل می شود.

به گزارش نافع،  حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر نهاوند افزود: ایران غنی سازی را حق مسلم خود میداند و برای رسیدن به آن بر تمامی مواضع به حق خود ایستاده است.

وی افزود: در مذاکرات هسته ای با 1+5 ، ایران به تعهداتش عمل کرده و آنچه که مانع پیشرفت نتیجه گیری این مذاکرات شده است زیاده خواهی آمریکا است.

مغیثی نیا با اشاره به برگزاری بسیار باشکوه و معنوی مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان تصریح کرد: عاشورای حسینی همه ساله با شکوه هر چه تماتر در سراسر کشور برگزار می شود و این ناشی از اراده الهی است که بر این تعلق گرفته که عاشورای حسینی در طول تاریخ جاودانه بماند.

وی بیان کرد: امسال با وجود همه تهدیدات و عملیات های تروریستی علیه شیعیان و هیات های عزاداری در دیگر کشورها، خیل عظیم ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) با عشق و شور هر چه تمامتر در مراسم های عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حضور پیدا کردند.

مغیثی نیاگفت: البته در عزاداریها نباید صرف به گریه کردن اکتفا نمود بلکه باید به امام حسین (ع) و راه او معرفت پیدا کرد و منش او را که همان آزادگی می باشد در زندگی اجتماعی به کار بست.

وی با قدردانی از مردم نهاوند در برگزاری هر چه با شکوهتر عزاداری امام حسین گفت: مردم ولایتمدار نهاوند در این زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و مراسم عزاداری را همانند سالهای گذشته به خوبی برگزار نمودند و لذا لازم است برای متمرکز برگزار کردن عزاداری مردم از سالهای آینده مکانی در مرکز شهر در نظر گرفته شود.

خطیب جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به جنایتهای گروه داعش به نام اسلام گفت: به طور یقین داعش مورد حمایت آمریکا، صهیونیسم و عربستان است و ائتلاف جهانی ضد داعش دروغی محض است زیرا آنان تاکنون هیچ خسارت جدی به این گروه وارد نکرده اند.

وی افزود: دشمنان برای ایجاد داعش سه هدف عمده دارند که یکی به جان هم اندختن مسلمانان برای جلوگیری از بیداری اسلامی و دیگر اینکه تضعیف توان مسلمانان و ازبین بردن زیر ساختهای آنان و در نهایت اینکه بدنام کردن اسلام واقعی و معرفی آن به سایر مردم جهان می باشد.

امام جمعه نهاوند با اشاره به مساله کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: متاسفانه وضعیت کتاب و کتابخوانی در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار نمی باشد و لازم است که توجه بیشتری از سوی دستگاههای فرهنگی به آن شود .

وی با بیان اینکه لازم است که مساله کتاب در سبد روزانه زندگی مردم قرار گیرد اضافه کرد: قرار گرفتن کتاب در سبد زندگی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و حتی ما هنگامی که برای عیادت و یا دیدن کسی می رویم برای او کتاب ببریم و توجه همگان را به آن جلب نمائیم .  

دیدگاه شما