وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 12 آبان 1393 ساعت 08:30   |   کد مطلب: 10592
نام ثارالله برای خلقت جهان نقش مهم و حیاتی داشته است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:بین مظلومیت امام حسین (ع) و عالم تکوین، ارتباط معنایی وجود دارد و اینکه عنوان ثارالله برای حضرت ابا عبدالله (ع) به کار رفته، نشان دهنده آن است که وجود آن حضرت برای خلقت جهان نقش مهم و حیاتی داشته است.

به گزارش نافع، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در جمع عزاداران حسینی در اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به جایگاه و عظمت زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا حقیقتی ماندگار است که برای همیشه در دستان شیفتگان اهل بیت (ع) جریان دارد.
وی افزود: اگر روضه خوانی و سوگواری ها در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا، علاوه بر حضور قلبی و شکستگی دل، با درک معارف دین و فهم عاشورایی همراه شود، ارزشمند تر است.


آیت الله طه محمدی با تاکید بر آثار و نتایج زیارت عاشورا افزود: بارها تجربه شده که افراد گرفتار با نذر زیارت عاشورا و قرائت این دعای مهم حاجت خود را گرفته اند.

امام جمعه همدان با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا که مصیبت امام حسین(ع) را همیشگی و برای اهل زمین و آسمان دانسته است گفت: دلیل این مصیبت ماندگار و فراگیر، عظمت حرکت امام حسین (ع) و عمق و سنگینی حادثه عاشورا است.

وی افزود:عزاداری های سید و سالار شهدا امام حسین (ع) با درک و فهم بیشتر معارف و فرهنگ عاشورایی همراه شود.
انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما