وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 آبان 1394 ساعت 12:19   |   کد مطلب: 16889
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از میزبانی 54 بقعه متبرکه استان همدان از عزاداران حسینی(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام محمد کاروند اظهار داشت: همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، 54 بقعه متبرکه این استان میزبان عاشقان حسینی(ع) بودند.

وی گفت: امامزاده عبدا...(ع) همدان، تکیه ابوالفضل(ع) ملایر و سایر بقاع متبرکه شاخص میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بوده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  خاطر نشان کرد: در این مراسم، سوگواران با شعارهای " هیهات من الذله" و " لبیک یا حسین" یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامی داشتند.
وی با بیان اینکه در ایام دهه اول ماه محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان همدان در حال برگزاری است، افزود: در قالب این سوگواره برنامه های مختلفی از جمله تجمعات لبیک یاحسین(ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی برگزار گردیده و یا برگزار خواهد شد که همه این برنامه ها در جهت چشم انداز قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه و با محوریت بقاع شاخص در این آستان های مقدس به انجام رسیده است.
حجت الاسلام کاروند افزود: در این عزاداری ها و تجمعات، عاشقان حسینی بر سر سفره واقفان خیراندیش پذیرایی شده و اطعام دهی بر اساس اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش صورت پذیرفته است.
پایان پیام/م.د

دیدگاه شما