وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 10:35   |   کد مطلب: 10456
تورم، خشکسالی و کم‌آبی همدان را از پای درآورد!
استان همدان در بحث تورم، مشکلات مضاعفی دارد و خشکسالی نیز به آن اضافه شده است.

به گزارش نافع، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: وضعیت تورم و رکود اقتصادی در استان همدان نشأت گرفته از شرایط کشور است، اما در یک سال گذشته خشکسالی و کم‌آبی نیز مزید بر علت شده چون اقتصاد همدان تا اندازه زیادی وابسته به کشاورزی است.

احمد آریایی‌نژاد افزود: از طرف دیگر، گردشگری همدان، رونق لازم را نداشته و در شأن این شهر دیرینه نیست.

وی با اشاره به راه‌های برون‌رفت از رکود حاکم بر استان اظهار داشت: مدیریت منابع آب، رونق کشاورزی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت محصولات مقاوم در برابر سرما و خشکسالی از مهمترین این راه‌کارها به شمار می‌آید.

آریایی‌نژاد با تأکید بر کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها از بخش کشاورزی بیان کرد: باید تولیدت کشاورزی را مستقیم روانه بازار کنیم تا سود اصلی به جیب کشاورزان برود که این کار با ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت امکان‌پذیر است.

وی، توجه به آمایش سرزمین و تولید مبل و منبت و صنایع دستی را از دیگر راه‌های کاهش رکود اقتصادی در استان همدان عنوان کرد و گفت: باید دید چه تولیداتی برای استان سودآورتر است.

آریایی‌نژاد، نظارت بر تسهیلات اعطایی را از دیگر راه‌های کاهش رونق اقتصادی استان دانست و افزود: باید مشخص شود که این تسهیلات در کجا هزینه شده و چه نقشی در رونق جامعه داشته است.

وی با تأکید بر نقش تولید ملی در رونق بازار خاطرنشان کرد: باید به معنای واقعی، حامی تولیدکننده بوده و صادقانه و به دور از فریب‌کاری، مسیر را برای تولید هموار ساخت.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تصریح کرد: همچنین استفاده از فناوری دانش‌بنیان مبتنی بر علم، بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ایجاد خدمات نوین به جای مشاغل تکراری و اشباع شده می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی استان همدان مؤثر باشد.

آریایی‌نژاد بر توزیع عادلانه بودجه و ثروت در کشور، استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و روستاها تأکید کرد و افزود: نباید برخی نمایندگان که از قدرت و ارتباط بیشتری برخوردارند؛ بیشترین بودجه را به حوزه انتخابیه خود اختصاص دهند باید وجدان، اخلاق و عدالت بر توزیع بودجه‌ها حکم‌فرما باشد.

وی اضافه کرد: همچنین باید زیرساخت‌هایی نظیر فرودگاه و راه‌آهن رونق بیشتری داشته باشد تا از رکود خارج شویم.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما