وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 آبان 1393 ساعت 12:01   |   کد مطلب: 10388
همدان؛ میزبان هنرمندان نمایش ردای سرخ خورشید
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، نمایش ردای سرخ خورشید با حضور 70 نفر از هنرمندان کشور در همدان اجرا می شود.

به گزارش نافع، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این برنامه با اجرای چهار نمایش متفاوت عاشورایی از سوی ۷۰ نفر ازهنرمندان هر روز بعد از اذان مغرب به روی صحنه می رود.

حجت الاسلام کیانی افزود: این برنامه که از دیشب در محوطه سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با استقبال پرشور مردم آغاز شده تا هشتم آبان ماه پذیرای علاقمندان است.

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه بزرگ فرهنگ عاشورایی  در50 غرفه با 30 عنوان اشاره و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه موضوعات مختلفی از جمله پاسخگویی به مسائل شرعی، کودکان عاشورایی، بانوان عاشورایی، عفاف و حجاب، فرقه ها و مذاهب، آسیب های دینی، نماز عاشورایی، مهدویت، آثار مکتوب عاشورایی، نمادهای قدیمی عاشورا، هنرهای تجسمی عاشورا، آثار هیئات مذهبی، آثار مداحان، فضای مجازی، نرم افزار، غرفه کتاب  و محصولات فرهنگی، نمایش آثار فرهنگ عاشورایی همدان در قرن اخیر، آثار مفهومی،  سیر تاریخی اسلام، غرفه بیداری اسلامی، غرفه های  مشاوره دینی و مشاوره خانواده و غیره گنجانده شده است.

کیانی اظهار داشت: این اقدام به مناسبت ماه محرم و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت، ظرافت و زیبایی های هنر در ترویج و تعمیق مفاهیم فرهنگی دینی و الگوسازی و همچنین با هدف ترویج و تبیین فرهنگ ناب عاشورا و ارزش های والای ماه محرم و آموزه های اهل بیت (ع) و فضا سازی تبلیغی انجام شده است.

وی ادامه داد: آیین افتتاح این نمایشگاه نیز امروز سوم آبان ساعت 16:30 با حضور جمعی از مسئولان برگزار می شود و این نمایشگاه از امروز به مدت ۶ روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و 16 تا 20 شب درمیدان باباطاهر، بلوار شهید ستار ابراهیمی، روبروی سپاه انصارالحسین(ع) دایر است.

دیدگاه شما