وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 ساعت 15:34   |   کد مطلب: 12452
40 نفر از خوشنویسان ملایری با تشکیل کارگاه و خوشنویسی اسماء، اذکار و اشعر منسوب به پیامبر اعظم(ص) ارادت خود را به پیامبر(ص) نشان دادند

به گزارش نافع به نقل از  پایگاه خبری ملایری‌ها، هنرمندان خوشنویس ملایر در حمایت از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و محکوم کردن حرکت مجله شارلی ابدو دست به قلم شدند.

خوشنویسان ملایری از بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان این شهر با تشکیل کارگاهی در اداره ارشاد شهرستان ملایر با خوشنویسی و تحریر اسماء پیامبر مهربانی(ص)، اشعار منتسب به پیامبر و ذکر صلوات ارادت خود را به پیامبر اعظم(ص) نشان دادند.

رضا براتی زاده در این کارگاه در  گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار داشت: 40 نفر از هنرمندان ملایری در این کارگاه به خوشنویسی می‌پردازند.

وی با اشاره به اهانت مجله شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: این حرکت نشان از ضعف استکبار است و استکبار با برنامه ریزی و هدف قبلی این کار را انجام داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود:  هنرمندان ملایری برای ابراز ارادت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و ابراز انزجار از حرکت مجله شارلی ابدو این کارگاه را تشکیل داده اند.

وی به برگزاری نمایشگاهی از آثار برجسته این کارگاه در دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: آثار برجسته این کارگاه در ایام الله دهه فجر در محل نمایشگاه‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی ملایر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مسئول انجمن خوشنویسان ملایر در این کارگاه به خبرنگار ملایری ها اظهار کرد: توهین به مقدسات هر دینی در ادیان الهی نهی شده است و توهین به مقدسات دینی در هیچ دینی پذیرفته نیست.

مهدی غفوری اقدام مجله شارلی ابدو را محکوم کرد و عنوان کرد: هنرمندان ملایری در این کارگاه به زبان هنر و قلم خود اعتراض خود را از به اقدام مجله شارلی ابدو اعلام می‌کنند.

وی گفت: بانی این حرکت انجمن خوشنویسان و بسیج هنرمندان با همکاری اداراه فرهنگ و ارشاد ملایر بوده و هنرمندان در این کارگاه نام پیامبر اعظم(ص) و اشعاری مربوط به پیامبر(ص) را خوشنویسی می‌کنند.

محسن رضایی یکی از هنرمندانی که در این کارگاه شرکت کرده بود با اشاره به هدف اصلی این حرکت عنوان کرد: هدف اصلی از تشکیل این کارگاه نشان دادن ارادت هنرمندان به ائمه(ع) به خصوص پیامبر اعظم(ص) است.

وی گفت:کسی حق ندارد به مقدسات و عقاید ما توهین کند و همانگونه که پیامبر رحمت(ص) فرموده اند باید به عقائد یکدیگر احترام بگذاریم.

رضایی گفت: ما دوستار ائمه(ع) هستیم و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از آنها دوری نمی‌کنیم و از آنها دست نمی کشیم و ما به هیچ وجه صحنه را خالی نمی‌کنیم.

وی به اشعاری که خوشنویسی می‌کند اشاره کرد و افزود: عوامل خارجی به سادگی به مقدساتی که خدا دنیا را به خاطر آنها خلق کرده است اهانت می‌کنند و نمی‌دانند می‌خواهند که اسلام را در دنیا ضعیف جلوه دهند.

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما