وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393 ساعت 13:56   |   کد مطلب: 10296
 خانواده پایدارترین نهاد اجتماعی
پایدارترین نهاد اجتماعی خانواده است اگربنیان خانواده ناسالم شود ؛ این عدم سلامت به تمام شئون جامعه تسری پیدا می کند.

به گزارش نافع، جعفر صالحی در یادداشتی در پایگاه خبری جهاد پرس نوشت اساسی ترین بنیان جامعه را نهاد های اجتماعی تشکیل می دهند که این نهاد ها به دو دسته اصلی و غیر اصلی تقسیم می شوند ؛ نهاد در واقع یک مجموعه قوانین و مقرراتی است که نیاز های آدمیان را به طور نظام مند پاسخ می دهند.
نیازهای آدمیان  نیاز به پرستش ( نهاد دین )، نیاز به مایحتاج زندگی ( نهاد اقتصادی )، نیاز به تعلیم و تربیت ( نهاد آموزش و پرورش )، نیاز به امنیت و آرامش ( نهاد حکومت وسیاست )و نیاز به مسائل عاطفی زیستی و اجتماعی ( نهاد خانواده ) می توان نام برد.

پایدارترین نهاد اجتماعی خانواده است  اگربنیان خانواده ناسالم شود ؛ این عدم سلامت به تمام شئون جامعه تسری پیدا می کند  تهدیدات نهاد خانواده همان کم شدن رابطه بین افراد خانواده و گفتگو کمتر و به بدنبال آن کمتر همدیگر را دیدن و خانه را تبدیل به هتلینگ کردن و تبدیل به رستوران کردن می باشد

  ریزش دیوار های فیزیکی هم به لحاظ اجتماعی هم به لحاظ ساختاری ، تلویزیون ، ماهواره کامپیوتر ، موبایل همه حریم خانواده را هدف گرفته است .

در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه محسوب می‌شود. پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن شفارش فراوان شده است.

خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما