وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 27 مهر 1393 ساعت 13:07   |   کد مطلب: 10262
در نشست خبری ریيس سازمان بسيج هنرمندان استان همدان مطرح شد:
حضور هنرمندان بسيجي در جشنواره منطقه اي تئاتر بسيج در همدان
حضور هنرمندان بسيجي در جشنواره منطقه اي تئاتر بسيج در همدان
ریيس سازمان بسيج هنرمندان استان همدان از حضور هنرمندان بسيجي در جشنواره منطقه اي تئاتر بسيج در همدان خبر داد.

به گزارش نافع، رسول کرمی در جمع اصحاب رسانه همدان با اشاره به اينكه جشنواره بسيج رخداد مهمي است كه در آن توان  فرهنگي وهنري كشور  در عرصه هنر فاخر تئاتر به نمايش در می‌آید، گفت:  تئاتر آمیزه‌های  از عرصه انديشه  نو وخلاقيت هنري است.

وی افزود: هنرمند بسيجي  درد آشنا و زخم خورده  از آماج جهل در عرصه هنر نمايش  به توليد انديشه در قالب جذابیت‌های هنري  می‌پردازد.

کرمی با اشاره به اينكه  بسيجيان دل در گرو اعتقادات خود و سربازی امام زمان گذاشته‌اند و اين امر را به دشمنان  ايران اسلامي ثابت کرده‌اند، اذعان داشت: همانگونه كه در رويا رويي مستقيم در مصاف  با همه تسليحات نظامي  جهان در جنگ تحميلي سربلند و مقاوم ايستاديم در عرصه‌های فرهنگي و هنري نيز آرزوي  آنان را به يأس  مبدل خواهيم كرد.

ریيس سازمان بسيج هنرمندان استان همدان افزود: حضور جدي و جاودانه بسيجيان در صحنه‌های تئاتر براي اثبات حقانيت آنان در وفاداري  به آرمان‌های شهدا و امام راحل  و پشتيباني  از ولايت فقيه  ضرورت دوچندان دارد.

كرمي  با اشاره به اينكه  اين نهاد در جهت نيل اهداف نظام اسلامي و در راستاي  آرمان‌های فرهنگي  در عرصه جهاد فرهنگي  اقدام به برگزاري يازدهمين دو سالانه  جشنواره منطقه اي بسيج می‌کند  به روند برگزاري آن در همدان در هفته جاي اشاره كرد و یادآور شد:  از مجموع 108 متن نمايشنامه در بخش صحنه و 56 متن خياباني 17 اثر  به مرحله منطقه  غرب كشور رسيده است .

وي ادامه داد: 120 هنرمند  بسيجي از 29 تا اول آبان ماه اقدام به اجراي 17 اثر در بخش‌های خياباني و صحنه اي خواهند كردو در نهايت دو اثر خياباني ودو اثر صحنه اي به  مرحله كشوري  اين جشنواره كه در بهمن ماه برگزار می‌شود راه می‌یابند.

این مسئول با اشاره  رايگان بودن ديدن اين نمایش‌ها در طول زمان برگزاري براي همه مردم، عنوان كرد: تئاترها در  مجتمع‌های فرهنگي بوعلي سينا و شهيد آويني به روي پرده خواهند رفت واختتاميه مراسم نيز در روز جمعه دوم آبان در مجموعه شهيد  آويني با حضور ميهمانان كشوري و استاني برگزار خواهد شد.

تفكر بسيج به عنوان يك انديشه ناب  اسلامي مطرح است

مدير اجراي برگزاري جشنواره تئاتر منطقه اي بسيج همدان هم در ادامه با اشاره به اينكه تفكر و انديشه در هر جامعه اساس و بنيان آن  جامعه را تشكيل می‌دهد ، بيان داشت: هر كشوري كه داراي هنر مندان قوي تري باشد جايگاه بالاتري در عرصه هنر خواهد داشت.

سهراب نيك فرجاد اظهار داشت: تفكر و انديشه در نظام جمهوري اسلامي ايران بازتاب تفكر الهي است و در جهان تغييرات را ايجاد كرده است كه در مقابل آن شاهد فشارهايي هستيم، جهان هستي هميشه در نابرابری‌ به سر می‌برد.

وي با تأكيد براينكه تفكربسيج به عنوان يك انديشه ناب  اسلامي مطرح است، ادامه داد:  اين نهاد خارج از  تمايلات سياسي و حمایت‌های جناچ چپ و راست وظيفه سنگيني را عهده دارد.

مدير اجرايی برگزاي جشنواره تئاتر بسيج در همدان عنوان كرد: تئاتر يكي از هنرهای باسابقه در جهان است و همواره در جهت نيل به اهداف عاليه انساني در جهت  ايجاد تفكر ومسير جديدي است.

نيك فرجاد با تاكيد براينكه انديشه الهي همواره مهجور واقع می‌شود، ابراز داشت: خط وخطوط اسلامي از طريق انديشه هنري تئاتر نيز می‌تواند به مخاطب القا شود.

وي ادامه داد: علي رغم هزینه‌های بالا در جشنواره‌های تئاتر در كشور هيچ بودجه اي براي  اجراي عمومي تئاترها در طول سال در نظر گرفته نمی‌شود.

نیک فرجاد اضافه کرد: سطح جشنواره كودك و نوجوان امسال در همدان پايين بود و این جای سوال است که چرا به علت نداشتن صلاحيت تئاترها، تنها ازآن‌ها تجلیل می شود.

دیدگاه شما