وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 09:52   |   کد مطلب: 10004
آموزش فرهنگ صحیح راهنمایی و رانندگی باید مستمر باشد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ملایر با تاکید بر اینکه آموزش فرهنگ صحیح راهنمایی و رانندگی باید به صورت مستمر و مداوم باشد، افزود: به طور حتم، ترویج این فرهنگ توسط دانش آموزان همیار پلیس از بروز تخلفات والدین آنها جلوگیری می کند.

سرهنگ ایرج حقانی فر در آئین افتتاح پارک ترافیک کوهسار ملایر با بیان اینکه پارک ترافیک، سرمایه گذاری روی کودکان و نوجوانان اس، اظهار کرد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مقرر شد آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و ترویج فرهنگ ترافیک در پارک ترافیک کوهسار ملایر برای آموزش دانش آموزان به صورت دائمی برقرار باشد.

وی افزود: در حال حاضر، سیاست کاری بر این است که با همکاری ادارات و نهادهایی چون آموزش و پرورش و شهرداری، پارک ترافیک در ایامی غیر از هفته ناجا نیز فعال باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ملایر با بیان اینکه آموزش دانش آموزان موجب تعالی و بالا رفتن امنیت در رانندگی و ترافیک می شود، ابراز کرد: عملکرد و سیاست پلیس راهور از سال‎ها پیش، آموزش در مهد کودک‌ها و دانش آموزان مدارس بوده و به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیک و ترویج فرهنگ خودکنترلی هستیم و امیدواریم این دانش آموزان به عنوان همیار پلیس، نماینده پلیس راهور در سطح جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش فرهنگ صحیح راهنمایی و رانندگی باید به صورت مستمر و مداوم باشد، افزود: به طور حتم، ترویج این فرهنگ توسط دانش آموزان همیار پلیس از بروز تخلفات والدین آنها جلوگیری می کند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز با بیان اینکه ترویج فرهنگ ترافیک تنها کار یک دستگاه نیست، اظهار کرد: بلکه به دلیل اهمیت موضوع، هر دستگاهی ماموریت دارد در راستای کنترل ترافیک تلاش کند.

محمدقاسم عبدلی همکاری و تعامل آموزش و پرورش با پلیس راهور ملایر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: پارک ترافیک کوهسار نباید تنها به یک هفته اختصاص داشته باشد، بلکه آموزش‎ها باید بین مقاطع مختلف تحصیلی عمومیت پیدا کرده و سراسر سال دانش آموزان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نصب علائم راهنمایی و رانندگی در کنترل ترافیک بسیار تاثیرگذار است، ابراز کرد: براساس نیازسنجی در شهر، این علائم باید نصب و کنترل شود و سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز باید حضوری به موقع در زمان اوج ترافیک داشته باشند.

مسئول سازمان حمل و نقل و پایانه‎های ملایر نیز با بیان اینکه پارک ترافیک کوهسار به مناسبت هفته ناجا راه اندازی شد، اظهار کرد: این پارک آموزشی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و پلیس راهور ملایر به بهره برداری رسیده است.

سید اسماعیل صفوی زاده  افزود: پارک ترافیک در راستای فرهنگ سازی به دانش آموزان و به منظور کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ضریب ایمنی سفر است و آموزش های قوانین راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل به دانش آموزان ارائه می شود.

در این آیین از همیاران پلیس در مدارس ملایر نیز تجلیل شد.

دیدگاه شما