وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 13:25   |   کد مطلب: 9965
در آستانه روز جهانی کودک صورت گرفت رسم طولانی‌ترین نقاشی برای حمایت از کودکان غزه در همدان
کودکی زیباترین دوران زندگی هر فرد است. دورانی زیبا و سرشار از صمیمیت، صداقت و پاکی که در بین همه کودکان با هر رنگ و نژاد و آیین مشترک است.

به گزارش نافع، از طرف دیگر حساسیت این دوران در شکل‌گیری شخصیت کودکان بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از روانشناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت بر اهمیت این موضوع تأکید دارند.

دین مبین اسلام نیز بر اهمیت به رشد و تربیت کودکان و مهربانی و رعایت حقوق آن‌ها سفارش بسیار داشته است.

برهمین اساس و به دلیل اهمیت دادن به کودکان و محترم‌شدن حقوق آن‌ها 16 مهر برابر با 8 اکتبر به نام روز جهانی کودک نامگذاری شده است؛ روزی که به همه کودکان جهان تعلق دارد.

هرساله و در چنین روزی، برنامه‌های متعددی برای کودکان برگزار می‌شود که البته در ایران، نه یک روز که یک هفته مختص کودکان است.

 

همدان مهیای هفته کودک

امسال نیز برنامه‌های هفته کودک از 14 تا 20 مهر و همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود و تقارن زمان برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با این هفته، شور و نشاط ویژه‌ای به شهر داده است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان به عنوان متولی برگزاری برنامه‌های هفته کودک به خبرنگار ما گفت: امروز طولانی‌ترین نقاشی موضوع صلح به منظور حمایت از کودکان غزه در همدان ترسیم شد.

سیدمحمدرضا جوادی افزود: این برنامه با همکاری دبیرخانه جشنواره تئاتر در آراگاه باباطاهر برگزار شد و 500 متر نقاشی به وسیله دانش‌آموزان کشیده شد.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان پس از رسم نقاشی در راهپیمایی نمادین روز کودک حضور یافته و شعار حمایت از کودکان غزه را سر دادند.

جوادی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کودک در همدان اظهارداشت: اجرای برنامه‌های علمی و ادبی با تشکیل 9 کمیته شهرستانی، برگزاری کارگاه‌های ادبی، تجلیل از نویسندگان کودک و دیدار با خانواده شهدا از مهمترین برنامه‌های این هفته به شمار می‌آید.

وی اعلام کرد: هفته کودک امسال با شعار «سلام، من کودکم» آغاز شده و تعلیم و تربیت با کیفیت برای همه کودکان، بازی و خانواده برای همه کودکان، صلح و امنیت برای همه کودکان، میراث فرهنگی و حفظ طبیعت برای همه کودکان، معنویت و شادی برای همه کودکان، حقوق و رسانه برای همه کودکان و ایمنی و سلامت برای همه کودکان، عنوان روز شمار این هفته کودک است.

گزارش از سمیه مظاهری

دیدگاه شما