وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 15 مهر 1393 ساعت 21:36   |   کد مطلب: 9998
آغازبه کار جشنواره تئاترکودک و نوجوان به نام کودکان مظلوم غزه در همدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: جشنواره را به کودکان مظلوم غزه، فلسطین و سوریه تقدیم می کنیم تا آرامش به آنها برسد و بدین ترتیب آینده ای اخلاقی تر و انسانی تر در کل جهان داشته باشیم.

به گزارش نافع فاضل عبادی درآیین افتتاحیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر موجب شکوفایی و بروز خلاقیت و رشد کودکان می شود، تصریح کرد: برگزاری تئاتر موجب افزایش اعتماد به نفس کودکان و نفوذ در اعماق ذهنی و جان آنها می شود و اگر نمایشنامه ها متناسب و در خور شأن مخاطبان بوده و اجرایی خلاقانه داشته باشند تاثیرگذاری محسوسی در زندگی کودکان خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در حالیکه رسانه های زمانه حاضر هر یک رقابتی پیدا و پنهان برای جذب مخاطبان دارند هنرهای مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان و از جمله هنرهای بنیادین نمایش، می تواند در تعلیم و تربیت و آموزش در این سنین نقشی اثر گذار داشته باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان با بیان اینکه جشنواره تئاتر طی دوره های گذشته نیز به میزبانی دیار هگمتانه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این چند روز در همدان حرفهایی از جنس کودکانه به زبان فاخر هنر زده می شود تا کودکان به عنوان آینده سازان جامعه با بهره گیری از آن، این دوره را با موفقیت طی کنند.

عبادی یادآور شد: در این روزها که افتخار اکران نمایشها نصیب شهر هگمتانه شده، امید است این جشنواره بتواند زمینه رشد و تعالی کودکان و نوجوانان را فراهم کند و با دست یابی به افق های آینده، راهگشایی برای رشد این گروه سنی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این آیین، اظهار کرد: پرهیز از تئاتر زدگی باید از اولویتهای نویسندگان و سرزندگان تئاتر قرار گیرد.

دیدگاه شما