وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 6 مهر 1393 ساعت 09:45   |   کد مطلب: 9788
بررسی وقایع هشت سال جنگ تحمیلی در نافع، بخش پایانی
جنگ در كردستان با حمایت ضدانقلاب
جنگ در كردستان با حمایت ضدانقلاب
هفته دفاع مقدس فرصتی برای یادآوری روزهای مقاومت و ایستادگی غیورمردان و شیرزنان ایران اسلامی است.

به گزارش نافع، این هفته فرصتی برای یادآوری مجاهدت‌ها و ایثارگی‌های دلاورمردان ایران در برابر دشمنی تا دندان مسلح است؛ دشمنی که تمام قوا به میدان آمده بود تا انقلاب نوپای ایران را در نطفه خفه سازد، اما به لطف خدا، بار دیگر تجلی "و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین" پدیدار شده و 8 سال جنگ تحمیلی به باتلاقی برای دشمنان مبدل گشت.

نافع در این مجال به بررسی تحلیلی وقایع جنگ تحمیلی به روایت یکی از پژوهشگران دفاع مقدس پرداخته که در5 بخش  بیان می‌شود:

این پژوهشگر دفاع مقدس می‌گوید: سپاه يكم ارتش عراق ماموريت داشت در منطقه كردستان با لشكرهاي 7 و 11 پياده و با بهره‌گيري از نيروهاي ضدانقلاب همه‌ مخالفان نظام را ساماندهي كرده و ضمن پشتيباني از سران حزب دمكرات و كومه‌له و ساير مخالفين دو هدف مهم را اجرا كند:

1- درگير نگاه داشتن قواي نظامي ايران در منطقه كردستان با هدف تجزيه نيروهاي رزمنده در اصل دشمن با اين روش تصميم داشت مانع تمركز نيروهاي خودي در جبهه غرب و جنوب شود.

2- خارج كردن كردستان از كنترل دولت مركزي و ايجاد خودمختاري در مناطق كردنشين. در آغاز هجوم سراسري رد 31 شهريور نيروهاي سپاه يكم عراق به منظور جلب رضايت مخالفان كرد، در پشت مرز مستقر شدند، اما به منطقه‌ كردستان حمله نكردند. اين سپاه خود را براي شورش‌هاي مردمي در كردستان برای پشتيباني و مديريت آماده كرده بود كه اين اتفاق نيفتاد. رزمندگان گروه‌‌هايي را آماده كردند و به خاك عراق فرستادند و ضربات كوبنده‌اي بر نيروهاي اين سپاه وارد كردند.

رضا میرزایی ادامه می‌دهد: زماني كه عراقي‌ها از شورش مردم كردستان نااميد شدند در آذر 59 تهاجم خود را براي عبور از مرز آغاز كردند و به تدريج ارتفاعات نوار مرزي كردستان ايران را از جنوب دره‌ي شيلر گرفته تا نوسود اشغال كردند؛ عراقي‌ها در 27 آذر 59 با تعداد 4 گردان از لشكر 4 پياده مربوط به سپاه دوم به ارتفاعات غرب مريوان تصرف كردند. با تصرف اين ارتفاعات تردد نيروهاي ضدانقلاب از عراق به ايران بسيار آسان شد علاوه بر اين ارتش عراق گروه‌هاي ضدانقلاب را براي ايجاد ناامني بيشتر در كردستان تجهيز و پشتيباني مي‌كرد.

وی می‌افزاید:عراقي‌ها در هجوم خود ارتفاع 2105 قوچ سلطان در غرب مريوان را در نزديكي مرز كه به دشت و جاده مريوان- باشماق مسلط است تصرف كرده و ارتفاعات تته وژالانه و روستاهاي مرزي مرانه و بايوه و باشماق و گود خزينه از جمله مناطقي بودند كه در تهاجم ارتش عراق اشغال شدند.

میرزایی می‌گوید: پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي همه‌ دنياي كفر متحد شدند تا اين نظام الهي را ساقط بكنند. در ابتدا 19 ماه جنگ خاموش داخلي به راه انداختند اما شكست خوردند 8 سال جنگ را برما تحميل كردند حدود 15 هزار كيلومتر مربع از خاك ايران را اشغال كردند در نهايت مردم انقلابي ايران اسلامي با فداكاري فرزندان دلاورشان و با كمك الهي و با رهبري بي‌نظير امام خميني (ره) و با تقديم حدود 219 هزار شهيد، 25 هزار مفقود، 500 هزار جانباز و مجروح و 42175 آزاده و با اجراي حدود يكصد عمليات بزرگ و كوچك و صدها عمليات ايزايي دشمنان اسلام را از سرزمين مقدس ايران بيرون راندند و سرافرازانه نظام مقدس ايران اسلامي را حفظ كردند از خداوند مي‌خواهيم كه تا زنده هستيم راه امام و شهدا كه همان راه ولايت است ادامه دهيم. ان‌شاءا...

گزارش از سمیه مظاهری

 

دیدگاه شما