وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 13:06   |   کد مطلب: 10020
درس شهید نوروزی برای اقامه نماز در شرایط سخت جنگ
مهرماه، یادآور عملیات مسلم بن عقیل(ع) است؛ عملیاتی که رزمندگان همدان، نقش مهمی را در آن ایفا کردند.

به گزارش نافع، شهید رضا نوروزی از فرماندهان برجسته همدان در این عملیات حضور داشته و گردان کمیل را هدایت می‌کرد.

محمود احدیان، یکی از رزمندگان دفاع مقدس درباره شخصیت متعالی این شهید بزرگوار به خبرنگار ما گفت: شهید نوروزی در عملیات‌های بسیاری شرکت کرده و در مطلع‌الفجر، رشادت‌های فراوان از خود نشان داده بود.

وی افزود:  اعتماد و نگاه ویژه سردار حاج ابراهیم همت به او موجب شد تا به محض حضور در منطقه سومار به عنوان فرمانده گردان کمیل منصوب شود.

احدیان اظهارداشت: سردار شهید علی چیت‌سازیان به عنوان فرمانده گروهان یکم، شهید حسین سموات فرمانده گروهان دوم، شهید محمود سموات فرمانده گروهان سوم، شهید محمد فتحی فرمانده گروهان چهارم و شهید سعید شالی، مسئول تدارکات و پشتیبانی نیز در کنار وی، گردان را مدیریت و هدایت می‌کردند.

وی بیان کرد: من نیز به عنوان بی‌سیم‌چی و مسئول مخابرات گردان در کنار شهید نوروزی حضور داشته و خاطرم هست که چند دقیقه پیش از شهادت در حال سرکشی به سنگرها بود که یک‌دفعه خمپاره‌ای در کنارش به زمین خورد و ایشان به شهادت رسید.

احدیان تصریح کرد: درس بزرگی که شهید نوروزی به من داد؛ اهمیت دادن به اقامه نماز حتی در شرایط سخت جنگ بود.

وی اظهار داشت: سنگر ما به صورتی بود که نمی‌توانستیم نماز را ایستاده بخوانیم؛ یک روز پیش از شهادت ایشان بود و به دلیل اینکه آب نداشتیم؛ تیمم کرده و نماز را به صورت نشسته خواندیم؛ یکی دو ساعت بعد دیدم که دوباره مشغول نماز ظهر و عصر شد. متعجبانه سئوال کردم:" چرا دوبار نماز خواندید"؟ ایشان جواب داد:" الان آب داریم و وقت هم باقی است پس بهتر است دوباره نماز را با وضو بخوانیم".

احدیان اضافه کرد: خاطره دیگرم مربوط به شبی است که وارد منطقه عملیاتی سومار شدیم؛ آن شب هوا تاریک بود و هیچ نوری نباید تابیده می‌شد؛ در این حالت، شهید نوروزی با نگاه به جاده و تشخیص مسیر جاده با وجود تاریکی و وجود کوه‌های متعدد، راننده را هدایت ‌کرد تا به محل مورد نظر رسیدیم و این برخاسته از قدرت و تدبیر وی بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رضا نوروزی دارای شجاعت، تدبر در امور نظامی و معنویت بالایی بوده و در واقع، مغز متفکر نیروهای همدان و فرد خارق‌العاده‌‌ای به شمار می‌رفت.

احدیان اعلام کرد: در عمليات مسلم بن عقيل(ع)، نزدیک به120 شهید از همدان تقدیم انقلاب شد که رضا نوروزی، امین بیات، محمد فتحی، مجید بهرامجی، سیدمهدی آهنچیان و حسین شکراییان از شهدای برجسته آن به شمار می‌آیند.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما