وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 24 تير 1394 ساعت 19:58   |   کد مطلب: 15277
مسافران در همدان نگران اسکان نباشند/1761 اتاق پذیرای مسافران تابستانی است
یک هزار و 761 اتاق توسط ستاد اسکان اموزش و پرورش استان همدان برای اسکان مسافران تدارک دیده شده است.

به گزارش نافع، محمد بداغی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: ستاد اسکان آموزش و پرورش تحت عنوان کمیته اسکان فرهنگیان زیر نظر ستاد اجرایی خدمات سفر استان فعالیت می کند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان افزود: ستاد اسکان آموزش و پرورش در دو نوبت ایام نوروز و تابستان فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: زمان تعطیلات تابستانی از هفته آخر خردادماه آغاز و تا امروز در شهر همدان و در ناحیه دو پذیرش صورت گرفته است.
بداغی تاکید کرد: 17 پایگاه در سرتاسر استان به جز دو پایگاه ناحیه ی و دو همدان در استان همدان فعال است، که در شهر همدان از دو ستاد یکی فعال می شود که آن نیز ستاد اسکان ناحیه دو است.
وی اظهار کرد: 223 نفر از همکاران فرهنگی در 19 پایگاه از عیدسعید فطر پذیرش مسافران را برعهده دارند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش افزود: 19 پایگاه در قالب 184 مدرسه، اردوگاه، خوابگاه و مراکزآموزشی و رفاهی با هزار و 761 اتاق برای ورود مسافران در نظر گرفته شده است.
وی به رده بندی اتاق های اسکان اشاره و تصریح کرد: اتاق های ویژه، نوع «الف»، نوع «ب»، نوع«ج» به ترتیب با 150، 896، 221 و 529 اتاق در اختیار مسافران قرار می گیرد.
بداغی با بیان اینکه اتاق های ویژه در سالجاری با رشد فزاینده ایی روبرو بوده است، اظهار کرد: آنچه مهم است در شهر همدان دو ستاد فعال وجود دارد که قسمت اعظم مسافرین در این دو ناحیه یک و دو اسکان می یابند که ستاد اسکان ناحیه یک در خیابان میرزاده عشقی و ستاد استان ناحیه دو در بلوار مدنی قرار دارد.
وی تصریح کرد: اسکان تابستانه امسال در دو برهه اواسط خرداد به مدت چهار روز و دیگری از هفته آخر خرداد ماه تا امروز صورت گرفته که در برهه زمانی نخست در اواسط خرداد ماه ۹۹۵ خانوار با سه هزار و ۲۴۴ نفر در استان همدان پذیرش انجام شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار کرد: از هفته آخر خردادماه تا به امروز هزار و 392 خانوار که هزار و 357 خانوار فرهنگی و 35 خانوار غیرفرهنگی شامل کارکنان غیرفرهنگی و کارکنان دولت وارد استان شده اند.
وی افزود: سه هزار و ۹۴۹ نفر در برهه دوم پذیرش شدند که از این تعداد سه هزار و ۸۷۱ نفر فرهنگی و ۷۸ نفر غیر فرهنگی بوده اند.
بداغی تاکید کرد: مسافران هفت هزار و ۱۰۸ نفر روز در استان اقامت داشته اند که در مجموع از اواسط خرداد ماه امسال تاکنون دو هزار و ۳۸۷ خانوار در استان همدان اسکان داده شده اند.
وی به امکانات اتاق ها اشاره و بیان کرد: اتاق های ویژه امکاناتی نظیر تخت خواب، فرش، پتو، وسایل گرمایشی و سرمایشی، یخچال، تلویزیون اختصاصی و سرویس بهداشتی و حمام مشترک دارد ولی اتاق های گروه«الف» همه امکانات فوق به غیراز تخت خواب را دارا هستند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به امکانات سایر اماکن اسکان نیز اشاره و تصریح کرد: اتاق های گروه «ب» مجهز به فرش، پتو، وسایل گرمایشی هستند ولی یخچال و تلویزیون آنها مشترک است و اتاق های «ج» فقط مجهز به فرش و موکت هستند و در صورت توانایی پتو نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد ولی حمام ندارند و سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز مشترک است.
وی در ادامه گفت: فعالیت های ستاد اسکان در سه برهه قبل از شروع تعطیلات، ایام تعطیلات و پس از تعطیلات تقسیم می شود که هریک اقدامات و برنامه های خاص خود را دارا هستند.
بداغی اذعان کرد: در نوروز 94 حدود 121 هزار نفر روز پذیرش در استان صورت گرفته است که این آمار از سال 85 تا به امسال بی نظیر بوده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به آمار اسکان سال قبل نیز اشاره و تاکید کرد: در تابستان سال گذشته 284 هزار و 307نفر روز پذیرش توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مجموعه اسکان استان آمادگی کامل برای پذیرش مسافران در تعطیلات عید فطر را داراست، تصریح کرد: از آنجایی که در تابستان دستگاه های کمتری دغدغه پذیرش مسافران را دارند ولی آموزش و پرورش در این باره آمادگی کامل دارد.
بداغی به قیمت اتاق های اسکان نیز اشاره و اظهار کرد: در اتاق های ویژه به ازای هر تخت 15هزار تومان، اتاق های نوع«الف» 25 هزار تومان، نوع«ب» 22هزار تومان و اتاق های نوع«ج» 12 هزار تومان را در هر شب از مسافرین دریافت می کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به جهت رفاه مسافرین در انتخاب مدارس نزدیکی به اماکن تفریحی با دقت نظر بیشتری صورت گرفته است.
انتهای پیام/پ.ح424
 

دیدگاه شما