وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 27 دى 1393 ساعت 11:43   |   کد مطلب: 12202
رعایت چند نکته امنیتی در کافی نت ها!
استفاده از اینترنت انقدر همگیر شده که حتی زمانی که انسان در سفر هست نیاز دارد تا برای پیشبرد کار های خود به اینترنت دسترسی داشته باشد از همین رو با مراجعه به کافی نت ها این نیاز خود را رفع می کند .

به گزارش نافع ، اما برطرف کردن این نیاز میتواند ضرر هایی را برای ما داشته باشد از قبیل لو رفتن اطلاعات شخصی ماست . به عنوان مثال اگر وارد یک کافی نت شوید تا وبسایت خود را بروز کنید احتمال این که یوزر و پسورد شما توسط افرادی که انجا هستند دیده شود وجود دارد و از ان گذشته استفاده از رایانه در کافی نت برای همه ازاد است و ممکن است یکی از انها اقدام به نصب بدافزار هایی کرده باشد تا بتواند به وسیله ان اطلاعات نوشته شده توسط ان رایانه ثبت کند و اینجاست که مشکل بزرگ شروع میشود مثل لو رفتن اطلاعات بانکی و یوزر و پسورد های شما اما برای این که به دامان این بلا نیفتید به چند نکته ساده زیر دقت کنید :

قبل از استفاده از یک رایانه عمومی اطمینان حاصل کنید که در اطراف شما چشم های نامحرمی نباشد.
اگر نیاز به وارد کردن اطلاعاتی مانند یوزر نیم و پسورد هستید از کیبرد مجازی استفاده کنید تا اگر بدافزاری روی ان رایانه نصب بود نتواند انرا ثبت کند.
دقت کنید:قبل از استفاده از رایانه عمومی به کیس نگاه کنید که در نقطه اتصال کیبرد به کیس توسط کابل قطعه اضافه وجود نداشته باشد.

به هیچ عنوان هنگام ورود به شبکه های اجتماعی و بقیه مکان هایی که نیاز به وارد کردن پسورد دارند از گزینه مرا به خاطر بسپار استفاده نکنید.
در فرصت مناسب کلمات عبور خود را تغیر دهید.
تا جای امکان اطلاعات بانکی خود را توسط کامپیوتر های عمومی وارد نکنید اما اگر مجبور شدید با رعایت نکات اول و دوم و سوم این کار را انجام دهیید و در پایان کار خود کلمه عبورتان را تغیر دهید.
از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید.
از نصب بودن انتی ویروس و دیوار اتش روی سیستم مطمئن شوید.
مراقب باشید که صاحب کافی نت توسط شبکه مانیتور شما در نظر نگیرد.
بعد از استفاده از رایانه عمومی از تمام حساب های کاربری خود کاملا خارج شوید.
تاریخچه مرورگر را پاک کنید میتوانید با زدن دکمه های ترکیبی  ctrl+shift+deleteاین کار را انجام دهید
اگر فایلی را دانلود کرده اید بعد از برداشتن ان را پاک کنید.
به هیچکسی اعتماد نکنید.

انتهای پیام/ح

 

رعایت چند نکته امنیتی در کافی نت ها!

دیدگاه شما