وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1393 ساعت 21:08   |   کد مطلب: 10888
برگزاری نخستین سمینار پدافند سایبری و امنیت شبکه در ملایر
نخستین سمینار پدافند سایبری و امنیت شبکه روز پنجشنبه با همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان ملایر برگزار شد.

به گزارش نافع،  دبیر موسسه تلاشگران جوان صادقیه در ملایر در این سمینار گفت: دانشجویان این شهرستان باید در گروه های پژوهشی در زمینه پدافند سایبری و امنیت شبکه عضویت داشته باشند.

'مرتضی بهرامی' افزود: هدف از برگزاری این سمینار تشکیل گروه های پژوهشی در زمینه پدافند سایبری است تا این گروه ها بتوانند زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان به کار خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: این سمینار با محورهای نقد و بررسی فایر وال، انواع حملات سایبری و SOC برگزار و با حضور اساتید مجرب انواع راه حل ها و راهکارهای علمی نیز در این سمینار ارایه می شود.

سرپرست هسته علمی حاج'حسن تهرانی مقدم' در ملایر آشنایی دانشجویان با سطح عملی کشور و آماده سازی آنان برای مقابله با حملات سایبری را از دیگر اهداف این سمینار عنوان کرد افزود: این سمینار به همت موسسه تلاشگران جوان صادقیه ملایر و با همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران، سازمان ورزش و جوانان استان و شهرستان و آموزشگاه مهرگان حساب برای نخستین بار برگزار شده است.

بهرامی ادامه داد: برگزاری این سمینار با همکاری انجمن علمی پدافند غیرعامل ایران با ارائه گواهی معتبر از این انجمن ادامه دارد و در این راه نیاز به تعامل با سازمان ها و نهادهای علمی کشور داریم.

وی بیان داشت: این موسسه که از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده، یک موسسه فناور محور و علمی، مردم نهاد و کاملا دانشجویی است که تاکنون هفت ثبت اختراع توسط اعضا و چندین مقاله ISI در مجلات معتبر داشته و در مسابقات ملی کمیکار رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

یک کارشناس ارشد امنیت اطلاعات سایبری نیز گفت: با توجه به اینکه نسل جدیدی از حملات سایبری امروز به صورت جدی وارد پیاده سازی شده، برای شناسایی نیاز به سامانه های هوشمند داریم.

'محمدرضا مستمع' اظهار داشت: SOC یکی از این سامانه های هوشمند است که در تکنولوژی امروز بسیار به روز بوده و با یک نرم افزاری که در آن قرار می گیرد، کمک می کند تا بتوان حملات بزرگ سایبری را شناسایی، تحلیل، نظارت، بررسی و طبقه بندی کرد و امکان اجرای موفقیت حملات سایبری پیچیده را نمی دهد.

وی ادامه داد: سال های اخیر ویروس هایی به ساختارهای سایبری ما حمله کرد که برای ما بسیار اذیت کننده بود، اما با استفاده از این تکنیک ها می توانیم جلوی بسیاری از حملات سایبری را بگیریم.

همچنین'امیر آورزمانی' کارشناس ارشد امنیت شبکه از دانشگاه انگلستان نیز آموزش هایی را در خصوص مرکز کنترل امنیت و حملات سایبری به دانشجویان ارائه داد.

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما