وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 5 آذر 1393 ساعت 11:41   |   کد مطلب: 11208
شناسایی یکی از پیچیده ترین نرم افزارهای جاسوسی بین المللی
شرکت امنیت رایانه ای سیمانتک یکی از پیچیده ترین برنامه های جاسوسی رایانه ای که از سال 2008 به کار جاسوسی در رایانه های کشورهای عربستان سعودی روسیه و دیگر کشورها مشغول بوده منتشر کرده است .

به گزارش نافع،  این نرم افزار که (Regin) نام دارد به لحاظ پیچیدگی و روش مخفی شدن در برنامه های رایانه ای شباهت زیادی به ویروس استاکس نت دارد ، ویروسی که بنابر گفته یک مقام ارشد سابق آمریکایی از سوی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل برای حمله سایبری به زیرساختهای تاسیسات هسته ای ایران طراحی شده بود .
طبق گزارش منتشر شده از سوی سیمانتک ویروس Regin در فاصله سالهای 2008 تا 2011 فعالیت های گسترده ای داشته اما به یکباره فعالیتش متوقف شده و اما نسخه جدیدی از این برنامه جاسوسی که بسیار پیچیده تر از نرم افزار پیشین است از سال 2013 به بعد وارد سیستم های رایانه ای بسیاری از کشورها شده است . این نرم افزار برای اهداف مختلف قابلیت های گسترده ای دارد .
بر اساس گزارش شرکت امنیت رایانه ای سیمانتک این بدافزار تا به امروز توانسته است بسیاری از شرکتهای خصوصی، دولتی ،موسسات تحقیقاتی و شرکتهای تلکومی را هدف قرار دهد . بررسی ها نشان می دهد که بخش عمده افراد و سازمان هایی که هدف این بدافزار قرار گرفته اند در کشورهای روسیه و عربستان سعودی بوده اند .
سیمانتک در گزارش خود مدعی شده است که بیشک یک دولت پشت صحنه فعالیت این بدافزار است و این بدافزار دارای ساختاری چنان پیچیده است که تاکنون کمتر در انواع بدافزارهای کشف شده دیده شده است .
در گزارش سیمانتک آمده است که به احتمال زیاد بار دیگر یک سازمان جاسوسی غربی توسعه دهنده این بدافزار است و تا به امروز تنها بدافزاری که شاید بتواند به لحاظ پیچیدگی با این بدافزار رقابت کند ویروس استاکس نت است . 

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما