وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 16:50   |   کد مطلب: 10985
برنامه‌هاي هفته بسيج بايد فراگير باشد /  برگزاري ۱۷۰۰ برنامه در هفته بسيج در همدان
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان با تأكيد بر اجراي 1700 برنامه در هفته بسيج بر لزوم فراگيري آنها تأكيد كرد.

به گزارش نافع، سردار غلامعلي ابوحمزه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاري هفته بسيج از 30 آبان‌ماه تا 6 آذرماه گفت: تبيين نقش و معرفي توانمندي‌هاي بسيج در اقتصاد، فرهنگ و مديريت جهادي و تحقق تمدن نوين اسلامي از مهمترين اهداف اين هفته است.

وي با بيان اينكه امسال سي و پنجمين سالگرد تشكيل بسيج به فرمان امام خميني(ره) است، افزود: در راستاي اجراي برنامه‌ها در اين هفته سياست‌هاي مشخص شدهكه براساس آن برنامه‌ها بايد فراگير و مناسب براي همه مخاطبان جامعه باشند.

وي تبيين خدمات، نقش و جايگاه بسيج در عرصه‌هاي مختلف توسط نخبگان، بهره‌گيري از رسانه‌ها، معرفي توانمندي‌هاي نخبگي و سرمايه‌هاي اجتماعي بسيج، تبيين اقتصاد مقاومتي و نقش بسيج در آن و تأكيد بر وحدت و اقتدار ملي و همبستگي اجتماعي را از ديگر سياست‌هاي اجرايي امسال برشمرد و اظهار كرد: همچنين در برنامه‌هاي امسال بر نوآوري و خلاقيت، نمايش آمادگي دفاعي بسيج و ارتقاي منزلت اجتماعي بسيجيان تأكيد شده است.

وي با بيان اينكه روز جمعه 30 آبان‌ماه نخستين روز از اين هفته به نام «بسيج، ولايتمداري و انتظار» نامگذاري شده است، گفت: كوهپيمايي بسيجيان، برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف تصويري از جمله مهمترين برنامه‌هاي اين روز است.

سردار ابوحمزه روز شنبه اول آذرماه را روز «بسيج فرهنگ و تمدن اسلامي» معرفي كرد و افزود: مانور تجلي فرهنگي در سيماي بسيج، طرح آيه‌هاي آرامش، كرسي‌هاي آزادانديشي در تويسركان، گردهمايي بسيجيان شاغل در ادارات استان و برگزاري نشست‌هاي روشنگري مردمي با موضوع مذاكرات هسته‌اي از مهمترين برنامه‌ها هستند.

وي با اشاره به نامگذاري روز يكشنبه به نام «بسيج، جوانان و خودباوري» تصريح كرد: در اين روز نيز كارگاه مهارت‌هاي زندگي دختران جوان، طرح هاديان بصير، آسيب‌شناسي دجالواره و اعزام كاروان 360 نفره راهيان نور از تويسركان برگزار مي‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان از نامگذاري روز دوشنبه به نام «بسيج اقتصاد مقاومتي و مديريت جهادي» خبر داد و گفت: افتتاح كارگاه توليدي اقتصاد مقاومتي در تويسركان، همايش مديران بسيجي فعال در عرصه توليدي و صنعتي، افتتاح چندين طرح عمراني و اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي نيز از مهمترين برنامه‌هاي اين روز است.

سردار غلامعلي ابوحمزه با اشاره به نامگذاري روز سه‌شنبه به نام «بسيج خانواده و سبك زندگي اسلامي» از برگزاري كارگاه آموزشي يك روزه در دانشگاه آزاد اسلامي همدان، گردهمايي خانواده محور در نواحي مختلف استان و اعزام 90 خانواده شهيد به مشهد مقدس در اين روز خبر داد و گفت: در روز چهارشنبه 5 آذر كه برابر با سالروز تشكيل بسيج است نيز اجتماع 6 هزار نفري بسيجيان گردان‌هاي مختلف همزمان با سراسر كشور انجام مي‌شود.

وي افزود: روز پنجشنبه آخرين روز از هفته بسيج نيز به نام «بسيج، ايثار و ميثاق با شهدا» نامگذاري شده كه برنامه‌هاي مختلفي از جمله مسابقات قرآني، افتتاح پروژه صد واحدي مسكن بسيجيان و سركشي از 400 خانواده شهيد برگزار مي‌شود.

وي اظهار كرد: با همكاري صدا و سيماي مركز همدان نيز 1400 دقيقه برنامه صوتي و تصويري در اين هفته تهيه و نمايش داده مي‌شود.

کرسی های آزاد اندیشی تنها در مباحث سياسي خلاصه شده است

فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان در ادامه با تأكيد بر ارتقاء معرفت، بینش و بالندگي دانشجویان اظهار داشت:استعدادهای دانشجویان نباید در خلأ بماند.

سردار ابوحمزه به برگزاري كرسي هاي آزادانديشي در دانشگاه ها اشاره و خاطرنشان كرد: اين طرح بستر لازم را براي استاد و دانشجو فراهم مي كند تا بتوانند مشکلات، ایده ها و نظرات خود را ارائه دهند.

وي با انتقاد از اينكه تنها پرداختن به مباحث سياسي یکی از مشكلات موجود در کرسی های آزاداندیشی است، تصربح كرد: متأسفانه اين طرح صرفا در مسائل سياسي خلاصه شده است.

ابوحمزه ادامه داد: مباحث آموزشي، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، مسائل روز و ديگر مباحث نيز بايد در اين طرح به شل مدوني ارائه شود.

وي ادامه داد: کرسی های آزاداندیشی ارتقاء خلاقیت و ابتکار است و رسیدن به یک حقیقت است كه بايد در تمامی جنبه ها لحاظ شود.

اين مسئول اضافه كرد: هم اكنون در سطح استان 20 هزار دانشجوی بسیجی داریم که از این تعداد 12 هزار دانشجو فعال هستند.

تمدن نوین اسلامی با محوريت ولايت از اهداف بسیج است

وي در ادامه به کارگیری شعار سال برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف بسیج عنوان  و خاطرنشان كرد: سپاه و بسیج به دنبال تمدن نوین اسلامی با محوریت ولایت است.

سردار ابوحمزه در ادامه، ایران ستیزی، شیعه ستیزی و سپاه هراسی در منطقه را از جمله اهداف شوم دشمنان برشمرد و ابراز داشت: سپاه خادم مردم است و در ۳۵ سال گذشته همه دولت‌ها را یاری کرده‌ایم و هر جا انقلاب به سپاه نیاز دارد وارد عمل می‌شویم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه وجود قاسم سلیمانی ها برای دشمنان سنگین است، تصريح كرد: وزیر خارجه امریکا از وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خواسته بود که ملاقاتی با سردار قاسم سلیمانی داشته باشد تا ببیند که به گفته خودش این ژنرال کیست که غرب آسیا را می‌چرخاند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: سردار سلیمانی سرباز ولایت است و به خاطر عزت اسلام و ولایت گام بر‌می‌دارد.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما