وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 08:40   |   کد مطلب: 15618
در آینده نه چندان دور و در صورت تصویب برجام در مراجع قانونی طرفین مذاکره، این توافق در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت.

به گزارش نافع به نقل از دانا، طرف غربی آزمون سختی در پیش دارد و نوع عملکرد ایشان در اجرای ابعاد توافق نشان‌دهنده حسن نیت و یا خلاف آن خواهد بود.

 آنچه مسلم است اینکه امروز ایرانیان بنا بر تجربیات متعدد تاریخی وخباثتها و خیانتهای متعدد برخی دولتهای غربی، نگاه همراه با اطمینان و اعتماد به طرف غربی ندارند که کاملاً نیز در این نداشتن اطمینان صاحب حق و مبرا از برچسب سوء‌ظن هستند.

نوع تعامل دولتهای غربی در طول تاریخ و بویژه در دوران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با ملت ایران به گونه‌ای نبوده است که اطمینانی را برای چنین روزی ذخیره و انباشته کرده باشد.

خیانتها، عقد قراردادهای یکسویه و استعماری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و بدعهدی‌های فراوان، تنها نمونه هایی از دلایل موجه ملت ایران در خصوص نداشتن اعتماد به طرف غربی است.

آنچه مسلم است، جمع‌بندی و توافق اخیر با همه موافقتها و مخالفتها و اظهار نظرهایی که در خصوص آن می‌شود، نباید و شایسته نیست که سبب اختلافهای داخلی و درگیری میان حاضران در خیمه نظام اسلامی شود.

 آنچه بیان و تأکید بر آن لازم است اینکه فرجام برجام، به وجود آمدن دودستگی و اختلاف میان نیروهای معتقد به انقلاب و نظام اسلامی نیست و نباید باشد. بیان نقدها و طرفداری‌ها اگر از روی توجه به منافع ملی و سرمایه‌های انقلابی باشد - که ان شاءا... هست- نتیجه‌ای جز وحدت ملی نباید به دنبال داشته باشد. حفظ یکپارچگی ملی و تأکید بر مشترکات و مصداق آیه شریفه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بودن نیاز امروز کشور عزیزمان است و باید توجه ویژه به سمت آن معطوف شود.                                                                                      

نتیجه و نهایت برجام به هر حال، نمی‌تواند چیزی فراتر از موضوعهای هسته‌ای و در چارچوبی غیر از آنچه در توافق آمده است، باشد. مواردی از قبیل محدودسازی قوه نظامی کشور، اعتراض به ارتباط و حمایت انقلاب اسلامی از مظلومان عالم ونیز محور مقاومت در منطقه، بهانه‌گیری در مقولات حقوق بشر و تروریسم و سوء استفاده‌های با مصرف داخلی مانند توقع گشایشها و بی‌بند و باری‌ها و آزادی‌های مدل غربی و یا تندرو خواندن حرکتهای اصیل و انقلابی و به حاشیه راندن آنها و بسیاری از موارد متوهمانه دیگر که در حال جولان در اذهان خواب آلود سیاستمداران غربی و نوچه‌های داخلی آنهاست، نه تنها کوچکترین ارتباطی به بندهای توافق ندارد، بلکه نکاتی است که هیچگاه کسی اجازه پرداختن به آنها را کسب نخواهد کرد و سرنوشت این جنس امور در داخل مرزهای ایران عزیز و از سوی دلسوزان ملت و به نمایندگی از ایشان تعیین خواهد شد.        

برخی در این اندیشه خام و در خواب و خیال رویایی غوطه ورند که فرجام برجام، رفع تنش میان ایران و آمریکا و ایجاد رابطه دوستی با شیطان بزرگ خواهد بود وحتی پا را فراتر گذاشته و به دنبال حذف یا کمرنگ کردن شعار «مرگ بر آمریکا» هستند و محتاطانه و به ناروا، آن را به حضرت امام خمینی(ره)، این مبارز خستگی ناپذیر نیز نسبت می‌دهند! وا عجبا! به راستی چه اتفاقی افتاده است که چنین توهمی شکل گرفته که گاهی بر قلمها و زبانها نیز جاری می‌شود؟ آیا تومار خباثتها و جنایات شیطان بزرگ در بیش از 60 سال گذشته فراموش شده است؟ ایفای نقش در کودتای 28 مرداد 32، جانبداری از رژیم فاسد پهلوی در حکومت غیر قانونی موروثی و سرکوب مبارزان و انقلابی‌ها در سالهای مبارزه علیه شاه، بلوکه کردن دارایی‌های ایران، حمایت صد در صدی از رژیم سفاک بعثی عراق در جنگ تحمیلی در جهت به سقوط کشاندن انقلاب اسلامی، ورود عملیاتی و مستقیم در جنگ تحمیلی، تحریمهای اقتصادی و دارویی از ابتدای انقلاب، حمایت از مرتجعان منطقه و نیز ساقط کردن هواپیمای مسافربری و شهادت 290 مسافر بی گناه آن، تنها و تنها بخش کوچکی از جنایات آمریکایی‌هاست که هیچ گاه از ذهن ملت ایران و آزادگان جهان پاک نخواهد شد.                                         

تقابل انقلاب اسلامی با استکبار که برگرفته از آرمان مکتبی و اسلامی است و ریشه قرآنی دارد، به دلیل ماهیت ناپاک و استکباری و خوی برتری جویانه و طاغوتی دولت آمریکاست. تا زمانی که این خوی استکباری و سلطه‌جویانه در مواجهه با ملت ایران وجود دارد و تا زمانی که شیطان بزرگ به دنبال محو اصالت و تقابل ماهوی با انقلاب اسلامی است، این مبارزه ادامه دارد و برجام و امثال ان نقشی در پایان این مبارزه مکتبی ندارد.

پایان سخن آن که فرجام برجام چیزی جز آن که ملت فهیم و شریف ایران با هوشمندی و بصیرت و نظارت بر عملکرد طرفهای مذاکره و نیز مسؤولان اجرایی کشوردر راستای تحفظ از آرمانهای امضا شده با خون شهیدان بدان جامه عمل خواهند پوشاند، نیست. بدون تردید در صورت تخلف طرفهای غربی در مراحل اجرا مسیر پیشرفت فناوری و علمی در حوزه هسته‌ای پر شتابتر از قبل دنبال خواهد شد و در صورت عمل درست و نظارت و قضاوت منصفانه از سوی طرف غربی و ناظران توافق، ایران اسلامی 
هرگز عهد شکن و ناقض نخواهد بود که این صداقت برآمده از ذات پاک و نفس سلیم ایرانیان مسلمان است و تاریخ گواه صدق این مدعا.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما