وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 10 مهر 1394 ساعت 15:44   |   کد مطلب: 16545
همایش «به نماینده‌های مجلس بگویید» با حضور زاکانی، رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی، محمد علی پورمختار، ابراهیم کارخانه ای، امیر خجسته و احمد در کانون بسیج همدان برگزار شد.

به گزارش نافع، رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای را تصویب نکرده باشد، دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند و این قانون درباره برجام هم صدق می کند.

علیرضا زاکانی با انتقاد از دولت یازدهم در بحث مذاکرات و برجام و دخالت ندادن مجلس از سوی دولت در این مبحث گفت: جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم و تیم ایشان در در حق مجلس شورای اسلامی، ساختارهای حکومتی و قانون کم لطفی کردند تا جایی که شخص حضرت امام خامنه ایی شخصا وارد موضوع شد.

 

برجام چیزی برای ما به ارمغان نخواهد آورد

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ نیز گفت: مجلس طبق وظیفه تاریخی و بر اساس خواست رهبر به عنوان ولی فقیه، خواست مردم و منافع و امنیت ملی تصمیم می‌گیرد و تصمیم راهبردی و انقلابی در این خصوص توسط نمایندگان گرفته می‌شود و تک تک نمایندگان موظف به آگاهی از زوایای مختلف برجام و رأی هستند.

محمد‌علی پور‌مختار نیز در پاسخ به سؤالات بیان کرد: دخالت ندادن مجلس از ابتدای مذاکرات یک اشتباه استراتژیک و نادرست بود که می‌خواستند فضا را به سمتی ببرند که مجلس برای انتخاب در اجبار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برجام چیزی برای ما به ارمغان نخواهد آورد، خاطرنشان کرد: برجام تعهد بسیار سختی برای این دولت و دولت‌های آینده و نظارت و محدودیت‌های بسیار شدید ایجاد خواهد کرد و باید بایستیم و برجام را نپذیریم.

 

برجام راه نفوذ دشمنان را باز می کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برجام راه های نفوذ دشمنان به کشور را فراهم می کند.

ابراهیم کارخانه ای افزود: با بررسی بیشتر در‌ می‌یابیم در گذشته پرونده ما تنها از یک کانال به شورای امنیت می‌رفت، اما اکنون راه‌های بسیاری در این مسیر گشوده شده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بعد از موضوع برجام دائما بر مسئله نفوذ دشمن تأکید کرده و القابی همچون اغواگر، کشتارگر، و فریب‌کار و وسوسه‌گر را برای آمریکا به کار برده‌اند که در  26 سال به کار نبرده بودند.

کارخانه ای اعلام کرد: عقیده شخصی من، مخالفت با تصویب برجام در مجلس است.

 

در مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌ایم

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس مصلحت نظام را در نظر می‌گیرد و به گزارش کمیسیون رأی خواهد داد و رأی ما رأی کمیسیون است.

امیر خجسته با بیان اینکه با اتمام برجام راه‌های نفوذ بسته نمی‌شود، افزود: در مقابل تمام زیاده‌خواهی‌ها ایستاده‌ایم و در خصوص برجام مقام معظم رهبری خط را مشخص کرده است.

 

نباید رهبرهمچون امام حسن(ع) مجبور به پذیرش شوند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رأی من به برجام منفی تا این لحظه منفی است و نباید شرایطی ایجاد کنیم که رهبر همچون زمان امام حسن(ع) مجبور به پذیرش شوند.

احمد آریایی‌نژاد ادامه داد: نفوذ ایجاد شده و نباید اجازه دهیم نفوذ بیش از این صورت گیرد و دوران پسابرجام نیز در صورت توجه به اقتصاد مقاومتی نجات‌بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: مجلس متعصب به رأی مردم است و دولت و مجلس که برآمده از مردم هستند باید کار جهادی کنند.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه درعرصه سیاسی نباید خوش‌بین و یا بد‌بین بود بلکه باید واقع‌بین باشیم، افزود: هرچه مقام معظم رهبری توصیه کردند گوش ندادیم و کار به جایی رسید که ایشان فرمودند به من نگویید به نمایندگان بگویید.

پایان پیام/م.د

دیدگاه شما