وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 08:11   |   کد مطلب: 15749
شهر مریانج پیشانی استان است زیرا مردم آن همواره در همه زمینه‌ها، پیشتاز بوده و مردان بزرگی را به کشور تقدیم کرده اند.

به گزارش نافع، استاندار همدان با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهر مریانج گفت: مردم انقلابی مریانج بارها ثابت کرده‌اند که پای ولایت و انقلاب ایستاده‌اند و همین امر است که نام مریانج را در کشور برجسته کرده است

محمد ناصر نیکبخت با اشاره به حضور خود در این شهر اظهار داشت: بسیار خرسندم که امروز میهمان شهری هستم که برگ زرینی در دفاع مقدس داشته است.

وی تصریح کرد: خواسته‌های مردم مریانج از مسئولین خواسته‌های منطقی است و رسیدگی به خواسته‌ها و پروژه‌های شهر مریانج مهم است.

نیکبخت تاکید کرد: مریانج شهری است که من به آن افتخار میکنم و خودم را خدمتگذار مردم این شهر انقلابی می‌دانم.

استاندار همدان عنوان داشت: مریانج از لحاظ جغرافیا نیز از موقعیت خوبی برخوردار است و به نوعی دروازه همدان از سمت غرب است و باید نگاه‌ها به آن خاص باشد.

نیکبخت اضافه کرد: من بارها برای سفر به شهر مریانج اقدام کردم که هر بار به دلیل سفرهای کاری بعضی از مسئولین این شهر و گاهاً ترافیک کاری خود این امر میسر نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در شهر شهیدان برایم جالب بود زیرا حضور من مقارن شد با تشییع دو شهبد گمنام دفاع مقدس و این نشان از آن است که حضور در این شهر بدون حس کردن بوی شهادت امکان پذیر نیست.

 

برای تسریع در اتمام پروژه‌های مریانج با کسی تعارف ندارم

استاندار همدان با اشاره به وضعیت پروژه های نیمه تمام استان اظهار داشت: استانداری همدان در شرایطی به من تحویل شد که چندین وعده و پروژه نیمه تمام برای من باقی مانده بود.

نیکبخت ادامه داد: تعدا زیاد پروژه ها و وضعیت بد اقتصادی باعث شد تا نتوانیم همه آنها را حل کنیم.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید روزی که از همدان خواهم رفت با سربلندی تمام پروژه ها را اتمام و با وضعیت اقتصادی بهتری تحویل دهم.

نیکبخت بیان داشت: برای اتمام پروژه ها با هیچ کسی شوخی ندارم و باید تمام پروژه ها را با برنامه ریزی و کارشناسی اقتصادی به اتمام برسانیم.

وی بعد از شنیدن مشکلات شهری و پروژه های دولتی مریانج خواستار مرتفع شدن آنها شد و مصوباتی را برای مدیران کل حاضر در جلسه اعلام کرد.

استاندار همدان، مریانج را شهری فرهنگ محور دانست و گفت: خوشبختانه اکثر پروژه های شهر مریانج دارای بستر فرهنگی است و همین امر باعث توجه بیش از بیش به آنهاست.

نیکبخت ادامه داد: چرا باید فرهنگسرای شهید مظاهری این شهر بعد از گذشت چندین سال هنوز ۳۰ درصد تا اتمام فاصله داشته باشد.

وی اضافه کرد: اداره کل ارشاد نسبت به اعتبار لازم برای اتمام پروژه کارشناسی خود را انجام دهد و از استانداری نیز مبلغ ۳۰۰میلیون تومان هم به این پروژه اهدا خواهد شد.

نیکبخت بیان کرد: استخر بانوان این شهر برای دریافت الباقی اعتبارات و تکمیل آن باید به لیست پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان برای مصوبات سفر هیئت دولت قرار بگیرد.

استاندار همدان اظهار کرد: از مدیر کل ورزش تقاضا دارم که هر جور که میتواند این استخر را تا آخر سال به مرحله بهره برداری برساند و اگر این طرح مصوبه نگرفت، اعتبارش را ار منابع استانی تامین خواهیم کرد.

نیکبخت با اشاره به اهمیت توجه به منطقه توریستی زیارتی امامزاده محسن (امامزاده کوه) اظهار داشت: طبق گزارشات رسیذه این منطقه توریستی تفریحی از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان همدان هر چه سریعتر زمینه تشکیل جلسه ویژه ای با حضورمدیران کل اوقاف و میراث فرهنگی برای رفع مشکل این منطقه برگزار نمایند.

نیکبخت تصریح کرد: باید مشکلات دفع فاضلاب روستاهای مسیر امامزاده محسن و همچنین بلوار امام حسین مریانج طی یک برنامه کارشانسی شده ازسوی شرکت آب و فاضلاب سریعتر مرتفع شود تا از مشکلات زیست محیطی ناشی از آن جلوگیری گردد.

وی جاده توریستی حیدره به مریانج و بوستان جنگلی الوند را منطقه ای مهم ارزیابی کرد و افزود: اداره کل مسکن و شهرسازی استان باید ابتدا اصلاح هندسی پیچ های خطرناک این جاده را سرعت ببخشد.

نیکبخت اضافه کرد: بوستان جنگلی الوند یکی از مناطق بکر استان است که با راحتی تمام تمام شهرهای همدان، مریانج و بهار و روستاهای توابع آنها قابل ویت است و از آب و هوای خوبی برخوردار است.

وی، بر طرف شدن نواحی صنعتی کارگاهی جاده قدیم کرمانشاه و همچنین جاده انصارالامام را خواستار شده و گفت: فرمانداری همدان باید مجوزات لازم را برای شهرداری مریانج بدهد تا این ناحیه صنعتی ساماندهی شود.

نیکبخت ادامه داد: مریانج دروازه ورودی همدان از سمت غرب است و باید با همکاری فرمانداری همدان زمینه اصلاح رفوژ، فضای سبز و آبیاری مکانیزه آن توسط شهرداری مریانج را فراهم سازد.

 

استاندار همدان خواستار برطرف شدن مشکلات پیش آمده برای توسعه فضای مصلی مریانج شد و اضهار داشت: اداره کل مسکن و شهرسازی موانع پیش آمده را برای توسعه مصلا برطرف سازد و اختلافات کاری این این اداره کل با شهرداری و شورای شهر مریانج باید یر طرف شود.

نیکبخت با هشدار به مدیرکل بنیاد مسکن نسبت به تعجیل در اتمام پروژه مسکن مهر تاکید کرد: خوشبختانه پروژه مسکن مهر مریانج یکی از بهترین مسکن‌های مهر همدان است که جانمایی آن برخلاف دیگر شهرهای استان بسیار مناسب و خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زمان اتمام این پروژه باید سریع‌تر انجام شود زیرا مردم منتظر خانه‎هایشان هستند اگر آورده مردم تاخیر داشته که آن را دریافت کنند وگرنه که در احداث آن باید تعجیل شود.

انتهای پیام/م.ت

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما