وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 20 مرداد 1394 ساعت 07:00   |   کد مطلب: 15751
مقام معظم رهبری تنها سد آهنین در برابر توطئه‌های دشمنان است/ پول، مقام و قدرت برخی خواص را فریب داد
امروز تنها سنگر محکم برای در امان ماندن از توطئه‌های دشمنان، وجود پر برکت مقام معظم رهبری است و هر که در آن مأوا گیرد؛ در امان خواهد ماند

به گزارش نافع، یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در استان همدان با بیان این مطلب در آیین تشییع شهدای گمنام در شهر مریانج گفت: دشمن همه سنگرها را یک به یک فتح کرده و افراد مختلف هر کدام به طمع پول، مقام، جایگاه، آیت‌ا... شدن، وزارت و رئیس جمهوری در دام دشمنان افتاده‌اند.

علی اکبر امیرپور تصریح کرد: تنها مقام عظمای ولایت فقیه، حضرت امام خامنه ای به دور از همه این ها همچون یک سد بتونی و محکم در برابر مستکبران ایستاده و نه تنها خود که فرزندانش نیز از دخالت در امور اقتصادی کشور مبرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در عالم سرافراز بوده و آقای جهان باشیم باید این سنگر را حفظ کنیم زیرا امروز تنها یک کشور در جهان، شجاعت گفتن "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را دارد و آن، نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این رزمنده که خود اهل مریانج است، افزود: همه این ها به برکت رهبری هوشمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری است.

امیرپور اظهار کرد: تشییع شهدای گمنام در شهر مریانج که به لطف امام زمان(عج) و توجه ویژه شهدا از شکوهی تمام برخوردار بود؛ یاد حماسه سازی مردم این دیار در دوران دفاع مقدس را زنده کرد.

وی با اشاره به برخی از سوابق مردم مریانج در دفاع مقدس ادامه داد: در سال 59 و آغاز جنگ تحمیلی برای نخستین بار در کشور، یک گروه 30 نفره از شهر 7 هزار نفری مریانج به جبهه آبادان اعزام شد که 8 نفر از آن ها به شهادت رسیدند که در سراسر کشور بی سابقه بود.

امیرپور اظهار کرد: همچنین در سال 64 و زمانی که برای نخستین بار، گردان بلال به هر منطقه و شهری برای افزایش نیروهای سپاه ماموریت داد؛ مردم مریانج با 7 هزار نفر جمعیت، یک گردان "والفجر 5" آماده کرد.

وی گفت: در عملیات رمضان و با وجود قرار گرفتن در فصل کشاورزی، افراد بسیاری از این شهر شرکت کردند که 8 نفر از آن ها به شهادت رسیدند.

امیرپور تصریح کرد: نخستین گردانی که خط عملیات کربلای 5 را شکست؛ گردان حضرت علی اصغر(ع) به فرماندهی شهید دهقانی از مریانج بود و بیشتر فرماندهان لشکر و گردان از مردم مریانج بودند.

وی گفت: در جبهه های نبرد، هر جا که عرصه تنگ می شد؛ رزمندگان مریانج، خط شکن بودند و در حمایت از جبهه ها نیز مردم به ویژه مرحوم " حاج امیر تجری" سه لشکر را پشتیبانی می کردند.

امیرپور اعلام کرد: در نقشه ها و اسنادی که از منافقان در عملیات مرصاد به دست آمد؛ مشخص شد که  درهمه شهرها و شهرستان‌ها نیرو و پشتیبان داشتند تا به تهران برسند جز مریانج که دور آن را خط کشیده بودند و این افتخار بزرگی برای مردم انقلابی این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: همه این عزت و شکوه به برکت "یاحسین" گفتن و عزاداری ویژه مردم شهر مریانج در دهه نخست محرم و روز عاشورا برای سیدالشهدا(ع) بوده و مریانج، شهر شهدا است.

امیرپور گفت: امروز اگر دوباره نیاز به حمایت از انقلاب باشد؛ مردم مریانج در خط مقدم خواهند بود.

انتهای پیام/م.ت

دیدگاه شما