وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 09:56   |   کد مطلب: 15602
مسوول کمیسیون هماهنگی بانکهای استان همدان گفت: 9 هزار و 200 زوج برای دریافت تسهیلات ازدواج نامنویسی کرده و در صف دریافت وام هستند.

به گزارش نافع به نقل از ایرنا، محمد طوماسی افزود: سیستم بانکی استان همدان در چهار ماه نخست امسال چهارهزار و 100 فقره تسهیلات ازدواج به میزان 122میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی یادآوری کرد: 12 هزار نفر در چهار ماهه نخست سال گذشته به میزان 360 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج دریافت کردند که این رقم در سالجاری کاهش داشته است.

رییس اداره امور شعب استان همدان علت کاهش پرداخت تسهیلات ازدواج را سیر نزولی سپرده گذاری شهروندان در بخش قرض الحسنه دانست.

طوماسی تاکید کرد: در صورت افزایش سپرده گذاری در بانکها، عوامل مسوول از پرداخت تسهیلات به منظور آغاز زندگی مشترک زوجهای جوان استقبال می کنند.

وی گفت: سپرده گذاری در بخش قرض الحسنه کار پسندیده ای است که در آموزه های دینی نیز بر آن تاکید شده است به این منظور در نشستی با رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همدان مقرر شد با استفاده از توان و ظرفیت روحانیون نسبت به احیای فرهنگ قرض الحسنه اقدام شود.

طوماسی اظهار کرد: از منابع حاصل از سپرده گذاری در بخش قرض الحسنه علاوه بر پرداخت تسهیلات ازدواج، بانک ها متعهد به پرداخت تسهیلات برای اشتغال افراد زیرپوشش کمیته امداد (ره) و بهزیستی، درمان بیمارن خاص و خود اشتغالی هستند.

وی افزود: همچنین در صورت نیازهای ضروری افراد و معرفی موردی اشخاص نیازمند به بانک ها، از محل منابع حاصل از سپرده قرض الحسنه به آنها تسهیلاتی پراخت می شود.

وی بیان کرد: دوهزار فقره از تسهیلات پرداختی به زوجهای جوان این استان معادل حدود 40 درصد مجموع تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ملی صورت گرفته است.

مسوول کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان افزود: بانک کشاورزی با 775 فقره پرداخت تسهیلات ازدواج و بانک ملت با 475 فقره در رتبه های بعدی میزان پرداختی قرار دارند.

طوماسی اضافه کرد: همچنین بانک اقتصاد نوین با پرداخت هفت فقره تسهیلات ازدواج، بانک سامان با پنج فقره و پست بانک با دو فقره در رتبه های آخر قرار دارند.

وی تاکید کرد: علت پایین بودن مقدار پرداختی تسهیلات در این بانکها این است که آنها به تازگی به جمع بانک های عامل پرداخت وام ازدواج پیوسته اند.

وی گفت: 32 بانک خصوصی و دولتی در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد تنها 18 بانک تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت می کنند.

مسوول کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان بیان کرد: افزایش سود سپرده در بانک های خصوصی، گرایش شهروندان به سپرده گذاری در بخش دولتی را کاهش داده و این امر در سیر نزولی منابع قرض الحسنه و به دنبال آن کاهش پرداخت تسهیلات ازدواج تاثیر داشته است.

طوماسی یادآوری کرد: بیش از یک هزار و 185 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج سال 93 در این استان به 39 هزار و 500 متقاضی پرداخت شده است که این مقدار نسبت به سال ماقبل 83.6 درصد افزایش داشته است.

وی درباره علت پرداخت نکردن 50 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به افراد حائز شرایط گفت: با توجه به کمبود منابع این امر با هدف بهره مندی شمار زیادی از زوجها از این تسهیلات صورت می گیرد.

تسهیلات ازدواج به هر یک از زوجین 30 میلیون ریال پرداخت می شود و نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج چهار درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات 36 ماهه با اقساط مساوی است.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما