وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 09:05   |   کد مطلب: 15442
مرصاد، تلخی پذیرش قطعنامه 598 را به کام امام (ره) شیرین کرد/ سازش با آمریکا ذلت به دنبال دارد
جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) کشور گفت: خداوند متعال پیروزی رزمندگان در عملیات مرصاد را به عنوان مزد اخلاص به امام خمینی (ره) پس از نوشیدن جام زهر و تلخ کامی ایشان از پذیرش قطعنامه 598 عطا کرد و کام امام و ملت شیرین شد.

به گزارش نافع، جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) کشور، در همایش بزرگداشت حماسه غرور آفرین عملیات مرصاد در باغ موزه بزرگ دفاع مقدس همدان، با اشاره به نقش بی بدلیل رزمندگان استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان غیور و دلاور همدانی اعم از بسیج، سپاه، ارتش و ژاندارمری از لحظات آغازین جنگ تحمیلی تا آخرین عملیات که بعد از پذیرش قطعنامه 598 در تنگه مرصاد صورت گرفت حضوری فعال و مثال زدنی داشتند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی گفت: اقتدار، عزت و امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدای عزیز هستیم و تکریم به خانواده معظم شهدای انقلاب به مفهوم پاسداری از خون پاک و مطهر شهدا و عزت و اقتدار کنونی جمهوری اسلامي است.

وی اظهار کرد: متاسفانه در بازخوانی هشت سال دفاع مقدس دو حلقه مفقوده مربوط به نقش مردم استان همدان در آغاز جنگ و پس از پذیرش قطعنامه 598 و بخصوص در عملیات مرصاد وجود دارد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: حضور مردم همدان، بخصوص تیز پروازان پایگاه هوایی شهید نوژه و رزمندگان لشکر انصارالحسین (ع) در روزهای آغاز جنگ تحمیلی مانع پیشرفت ارتش صدام شد و در پایان جنگ و در عملیات مرصاد هم حضور نیروهای همدان باعث جلوگیری از پیشروی بیشتر منافقان به داخل کشور شد که در این میان نقش استان همدان در این دو برهه حساس دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در پایان جنگ و زمانی که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت کام همه رزمندگان تلخ شد و برخی ساعت ها به گریه و زاری پرداختند و برگشت رزمندگان از مناطق عملیاتی به شهرهایشان خیلی سخت شده بود.

همدانی اظهار کرد: با هوشیاری امام راحل و فرمان ایشان به فرمانده وقت سپاه که فرموده بودند آمادگی خود را حفظ کنید که خطری بزرگ در راه است و و درست بعد از این فرمان حمله منافقان مزدور به کشور انجام شد و اگر نبود تیزهوشی و درایت امام (ره) شاید منافقین تا نزدیکی تهران هم رسیده بودند.

وی افزود: استکبار جهانی که در طول هشت سال دفاع مقدس با بازیچه قرار دادن عراق نتوانست کمر ایران را خم کند، این بار دست به دامن مزدوران داخلی و خائن به مردم و کشور شد تا از طریق عملیات مرصاد به اهداف پلید خود برسند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) کشور گفت: آنها به مسعود رجوی خائن قول داده بودند که اگر در این عملیات پیروز شوی کل ایران بجز خوزستان برای تو خواهد بود.

وی اظهار کرد: در قبل از عملیات مرصاد و با خبرهایی که داشتیم همه نیروهای سپاه بسمت خوزستان رفته و در مسجد سلیمان مستقر بودند، زیرا احتمال بر این بود که دشمن دوباره از جنوب به کشور حمله کند.

همدانی افزود: اما به یکباره مسعود رجوی در شهر خانقین عراق برای منافقین سخنرانی کرد و ادامه صحبت هایش را به میدان آزادی تهران موکول کرد و منافقین از سمت غرب و کرمانشاه به ایران حمله کردند.

وی گفت: منافقین با حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی عراق و استکبار جهانی حمله گسترده خود را آغاز کردند و در مدت زمان کوتاهی به 20 کیلومتری شهر کرمانشاه رسیدند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) کشور اظهار کرد: در ابتدای حمله ما نمی دانستیم که با چه کسانی طرف هستیم، اما بعد از شنود بیسیم هایشان مشخص شد که مزدوران همگی ایرانی هستند و این کار را برای ما سخت تر کرد.

وی با اشاره به نقش رزمندگان همدانی که در نخستین روز عملیات مرصاد در مقابل منافقین ایستادگی کردند، افزود: هیچوقت رشادت هاس شهید بهرام مبارکی و 30 تن از همرزمانش که با دست خالی در مقابل منافقین تا دندان مسلح ایستادگی کردند و عاشورایی شهید شدند از ذهن ها پاک نخواهد شد.

همدانی گفت: وقتی خبر حمله منافقین از رادیو اعلام شد همه مردم با دست خالی به سمت کرمانشاه حرکت کردند و حماسه ای دیگر را در تاریخ انقلاب ثبت کردند.

وی با اشاره به حضور بیش از 100 طلبه و روحانی همدانی در عملیات مرصاد، اظهار کرد: مردم غیور به سد آهنینی مقابل کفار تبدیل شدند و 4 هزار نفر از منافقین به اسارت آنها درآمدند و ستون نظامی پیشرفته آنها در اندک زمانی متلاشی شد.

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: استان همدان در این عملیات 130 شهید عزیز و گرانقدر تقدیم انقلاب کرد.

وی با اشاره به سابقه بد استکبار جهانی و بخصوص آمریکا در عمل به قولهایشان گفت: حمله مجدد عراق و منافقین به ایران بعد از پذیرش قطعنامه و با کارگردانی آمریکا نشان داد که دشمنان ما به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

همدانی اظهار کرد: سران آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی رسماً و بارها و بارها اعلام کردند که ما به دنبال از بین بردن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه سازش با آمریکا ذلت به دنبال دارد، افزود: بشار اسد و مردم سوریه ایستادگی در برابر آمریکا را از ما یاد گرفتند و در این راه هم موفق بودند و ان شاء الله پیروز خواهند شد.

منبع:صبح الوند

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما