وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 11:39   |   کد مطلب: 14591
سردارهمدانی:محمود شهبازی بین رزمندگان گمنام بود
جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) گفت:این سردار شهید همانند یک مهاجر همواره از مکانی به مکان دیگر منتقل می شد.

به گزارش نافع، سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی شامگاه پنجشنبه در یادواره سردار شهید محمود شهبازی در همدان افزود: شخصیت و روحیه این شهید گرانقدر به گونه ای شکل گرفته بود که هر جا احساس می کرد او را شناخته اند برای خدمت به جای دیگر منتقل می شد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس گنجینه بی پایانی است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کرده و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب واقیت های جنگ را درست و بی کم و کاست منتقل کرد.

وی اضافه کرد: در جنگ هشت ساله تحمیلی بسیاری از مناطق ایران زیر بمب و موشک دشمن بودند و حتی پس از بمباران محل برگزاری نمازجمعه همدان جنازه هایی بیرون آمد که هنوز پستانک در دهان داشتند.

وی با ذکر اینکه 17 هزار شهید ترور و 200 هزار شهید دفاع مقدس برای حفظ این کشور داده ایم گفت: مردم یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها بهتر از ما از تاریخ دفاع مقدس درس گرفته اند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) اضافه کرد: وقتی صحبت از نگرانی از وضعیت مردم یمن سخن به میان می آید آنها می گویند شما هشت سال در مقابل دشمن دفاع کردید و الگوی ما دفاع مقدس است.

سردار همدانی با ذکر اینکه عصرخاطره و یادواره شهدا باید مردمی شود گفت: همدان بیش از 50 هزار رزمنده دارد که می توان با دعوت از آنها خاطرات و واقعیت های دفاع مقدس را بازگو کرد.

وی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی را نمی توان در یک جلسه تعریف کرد یا در یک کتاب گنجاند بلکه باید هزاران کتاب در این زمینه تالیف کرد.

وی اضافه کرد: باید در مجالس عصر خاطره از فرزندان شهدا، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس دعوت کرد تا آنها با فرهنگ، منش، ادبیات دفاع مقدس آشنا شوند.

وی گفت: شهید شهبازی یک الگو و نمونه خوب برای نسل کنونی است که زندگی ، رفتار و اخلاق این شهید می تواند برای جوانان الگو شود.

سردارهمدانی با ذکر اینکه محمود شهبازی بین رزمندگان گمنام بود افزود: این سردار شهید همانند یک مهاجر همواره از مکانی به مکان دیگر منتقل می شد.

وی توضیح داد: پس از مهاجرت این شهید از اصفهان به تهران وقتی دید در تهران به توانمندی های او پی برده و از وی تعریف و تمجید می شود به مکان دیگری برای خدمت نقل مکان کرد.

وی با ذکر اینکه تنگه های کورک بیش از ما از حاج محمود خاطره دارند بیان کرد: بیشتر محورهای عملیاتی توسط این شخصیت شناسایی شدند و انجام عملیات ها ماحصل این تلاش و همت شهید شهبازی بود.

وی با ذکر اینکه رزمندگان نسبت به پست و مقام کم اهمیت بودند اظهار کرد: بیشتر فرماندهان وقتی می دیدند که جانشین آنها توانمندتر است برای محول کردن پست فرماندهی به آنها از جان و دل تلاش و التماس می کردند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که هم اینک در صورت جابجایی فردی و محول کردن پستی پایین تر گمان می رود که به وی توهین شده و وی را تحقیر کرده اند.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) اضافه کرد: کار و تلاش در زمان جنگ تحمیلی معطوف به ساعت اداری نبود همچنین در سپاه مرسوم نبود که فرمانده بنشیند و مابقی کار کنند به گونه ای که برای تخلیه محموله ارزاق حتی فرمانده هم کمک می کرد.

شهید حاج محمود شهبازی دستجردی در سال 1337 در خانواده ای مذهبی در شهر اصفهان به دنیا آمد ، او جامه رزم با رژیم بعثی عراق را در همدان بر تن کرده و فرماندهی سپاه همدان را عهده دار بود و در عملیات بیت المقدس یک روز قبل از آزاد سازی خرمشهر جام شهادت را نوشید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما