وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 17:42   |   کد مطلب: 15395
	تخریب قبرستان بقیع لکه ننگی بر پیشانی وهابیت است
امام جمعه کبودراهنگ گفت: تخریب قبرستان بقیع لکه ننگی بر پیشانی وهابیت و آل سعود جنایت کار و ریشه در باورهای غلط وهابیت از اسلام ناب دارد.

به گزارش نافع، به نقل ازکورنگ، حجت الاسلام والمسلمین یوسف روحانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه کبودراهنگ که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به تخریب قبرستان بقیع توسط وهابیون در 90 سال پیش اظهار کرد: وهابیون از خدا بی خبر قبر چهار امام معصوم علیهم السلام و بسیاری از اصحاب پیامبر بزرگ اسلام (ص) را که شناسنامه اسلام بود را 90 سال پیش تخریب کردند.
وی تخریب قبرستان بقیع را لکه ننگی بر پیشانی وهابیت و آل سعود جنایت کار دانست و اظهار داشت: طرح تخریب قبور ائمه اطهار(ع) به وسیله جریان وهابیت ریشه در باورهای غلط وهابیت از اسلام ناب دارد و وهابیون در راستای براندازی اسلام ماموریت دشمنان اسلام را انجام می دهند.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه جریان تخریب قبور بقیع امروز نیز ادامه دارد، گفت: داعش و گروه‌های تکفیری نمونه ای از این جریان هستند که در هر گوشه‌ای از امت اسلامی دست به کشتار مسلمانان در راستای اهداف آمریکا و اسرائیل می زنند.
وی توهین وهابیت را منحصر به قبور امامان و اهل بیت‌ پیامبر ندانست و تصریح کرد: وهابیون در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب(ع)، ابو‌طالب(ع)، خدیجه(س) و فاطمه زهرا (س) و بسیاری از نقاط مقدس را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر «حوا»و دیگر قبور را تخریب کردند.
امام جمعه کبودراهنگ افزود: وهابیون در مدینه گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را نتوانستند تخریب کنند.
وی ادامه داد: وهابیون با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع)اشیاء نفیس و باارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه(ع)و شهدای احد را با خاک یکسان کردند و گنبد و مرقد حضرت عبدالله(ع) و آمنه(س) پدر و مادر پیامبر (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند.
 خطیب جمعه کبودراهنگ ادامه داد: وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع)را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر آن را که اکثراً از هدایای سلاطین گذشته و بسیار ارزشمند و گران‌بها بود،غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند و سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست‌خورده برگشتند.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما